شماره ۱۰۶۱ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

هند بدهکار ایران نیست
ایلنا|  سوراب کومار سفیر هند در ایران  اعلام کرد: هند به ایران، بدهی ندارد و تمام بدهی نفتی خود را پرداخت کرده است.  او دراین‌باره توضیح داد: نکته مهمی که وجود دارد این است حجم وارداتی که هند از ایران دارد؛ بیش از صادرات است.پس منفعت این تجارت بیشتر برای ایران است و هر چقدر ما به التفاوت معاملات بوده، هند آن را به‌طور کامل آن را پرداخت کرده است.  نکته دیگر این‌که به دلیل مشکلات مبادلات ارزی و کانال‌های پرداختی،  پرداخت‌ها به صورت یورو با مشکل روبه‌رو شده بود اما امروز دیگر چنین مشکلی وجود ندارد.

حداقل حقوق برای معیشت کارگران 2‌میلیون و 446‌هزار تومان
احسان سهرابی، عضو هیات‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: با محاسبه ۱۰‌درصد افزایش و هزینه امور مربوط به تغذیه حقوق مورد نیاز برای گذران یک زندگی برای کارگر حدود ۲‌میلیون و ۴۴۶‌هزار تومان است که باید لحاظ شود.  او با اشاره به برخی از گفته‌ها برای پایین بودن بهره‌وری کارگران، تأکید کرد: این گفته‌ها تنها برای این است که به اندازه‌ای که باید، مزد به آنها پرداخت نشود درحالی‌که آخرین آمار نشان می‌دهد  که بهره‌وری کارگران برای کارگاه‌های بالای 10 نفر  در‌سال 101‌میلیون تومان بوده درحالی که پرداختی کارفرما به آنان متوسط 25‌میلیون تومان است.

توسعه صنعت برق قربانی قیمت غیرمنطقی
ایلنا|  پس از تثبیت قیمت‌ها در‌سال 1383، مهر ثبات بر قیمت فروش برق زده شد درحالی‌که تورم رشد فزاینده داشت، دلار از‌هزار تومان به بیش از چهار‌هزار تومان رسید و تأمین تجهیزات برق نیاز به سرمایه کلان داشت؛ در این بین روز به روز بر کوله‌بار بدهی وزارت نیرو افزوده شد و از توان پرداخت آن کم تا جایی که در دولت یازدهم پس از مذاکرات بسیار مقرر شد وزارت نیرو از پرداخت سهم هدفمندی یارانه‌ها به دولت معاف شود. هم‌اکنون قیمت تمام‌شده تولید برق به 110 تومان بدون احتساب هزینه سوخت رسیده درحالی‌که به‌طور متوسط 60 تومان از خریداران برق دریافت می‌شود البته مشترکین کشاورزی و روستایی نیز با تخفیف چشمگیر هرکیلووات ساعت برق را 15 تومان می‌خرند.

‌رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان۹۶
مهر| علی کاظمی‌منش مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از آغاز رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان ‌سال آینده و تعیین قیمت بلیت براساس رتبه بندی شرکت‌ها خبر داد. به گفته او، در نوروز‌سال آینده نرخ بلیت‌ قطار افزایش نمی‌یابد و قیمت‌ها با نوروز‌سال ۹۵ برابری می‌کند.

عمده وسایل بازی‌ مهدها و پارک‌ها غیراستاندارد است
ایسنا|  سعید تاجیک، معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اشاره به این‌که عمده تجهیزات بازی در پارک‌های بازی و مهدکودک‌ها استاندارد نیستند، اظهار کرد:   اخذ گواهینامه استاندارد برای تجهیزات در شهرهای بازی باید مدنظر قرار گیرد. او  با بیان این‌که ۳۰۰۰ شهربازی در اسکله‌های مختلف در کشور وجود دارد، اظهار کرد: به‌طور مثال شهربازی‌هایی که در محیط مسقف قرار دارند، باید سازه ساختمان‌شان مورد بررسی قرار گرفته و ایمنی‌های لازم در ارتباط با اشتعال را داشته باشند.  همچنین پارک‌های آبی باید به تأیید نجات غریق برسند و کیفیت آب نیز باید مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد باشد.


تعداد بازدید :  386