شماره ۱۰۶۱ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
روزهای دشوار در انتظار پرسپولیس، گروه آسان استقلال
ارزیابی رقبای 4 نماینده ایران در آسیا

شهروند| با برگزاری مسابقات پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان کشورمان نیز حریفان خود را به صورت کامل شناختند تا از روزهای اول اسفندماه‌سال 95 کار خود را در این رقابت‌ها آغاز کنند.
استقلال در گروهی آسان
استقلال که در بازی پلی‌آف از نظر قرعه خیلی شانس نیاورده بود و مقابل تیم نسبتا آماده السد قطر قرار گرفت، با گذشتن از سد این تیم، در گروهی نسبتا آسان قرار گرفته است. الاهلی امارات، لوکوموتیو ازبکستان و التعاون عربستان 3 حریف آسیایی استقلال در گروه A مسابقات هستند.
آبی پوشان اولین بازی خود را در امارات روبه روی الاهلی برگزار می‌کنند که هم اکنون در رده چهارم لیگ این کشور قرار دارد. لوکوموتیو نیز تیم کم سابقه‌ای در آسیا محسوب می‌شود. همچنین التعاون در رده هفتم لیگ عربستان قرار گرفته است.
آبی خوزستان هم شانس نیاورد
استقلال خوزستان بعد از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا تنها تیمی بود که شانس داشت با عربستانی‌ها روبه‌رو نشود تا بتواند به‌طور کامل از امتیاز میزبانی خود استفاده کند. الفتح عربستان که وضع جالبی در جدول رده‌بندی این کشور ندارد، با برتری در پلی آف رقیب آسیایی استقلال خوزستان و اولین حریف این تیم در زمین بی طرف شد. لخویای قطر و الجزیره امارات که تیم‌های باسابقه‌ای در آسیا محسوب می‌شوند، دیگر حریفان شاگردان پورموسوی هستند.
کار دشوار ذوب‌آهن
ذوب‌آهن در گروه C با 2 تیم عربستانی و اماراتی همگروه شده بود و بعد از برگزاری پلی‌آف بنیادکار ازبکستان نیز به این جمع اضافه شد. العین امارات و الاهلی عربستان هر 2 در لیگ‌های داخلی خود وضع خوبی دارند و در رده دوم قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر بنیادکار نیز می‌تواند حریف سرسختی برای شاگردان مجتبی حسینی باشد. البته ذوب آهن نیز سابقه نائب‌قهرمانی در آسیا را در پرونده‌اش دارد و در اولین بازی خود میهمان العین امارات خواهد بود.
پرسپولیس در گروه مرگ
خیلی از کارشناسان بعد از قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا اعلام کردند که پرسپولیس در گروه مرگ قرار گرفته است. شاگردان برانکو که این روزها روی اوج هستند، با نمایندگان قطر، امارات و عربستان همگروه شده‌اند. الهلال حریفی سرسخت برای پرسپولیس است که باید در گام اول بازی خود را در زمین بی‌طرف با این تیم برگزار کند. الریان قطر، قهرمان فصل گذشته این کشور و الوحده امارات نیز می‌توانند سد سختی را برای شاگردان برانکو ایجاد کنند.


تعداد بازدید :  299