شماره ۱۰۶۱ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر:
ایران پیشتاز حرکت‌های انقلابی- اسلامی در جهان است

شهروند| نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر روز گذشته با حضور در همایش طلوع فجر، در جمع مدیران، کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر بازگشت هویت ملی – اسلامی، کرامت انسانی و شکل‌گیری وحدت اسلامی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش اول سخنان خود با اشاره به خدمات و برکات فراوان انقلاب اسلامی در همه مسائل کشور، بازگشتن هویت حقیقی ملی - اسلامی را یکی از این برکات دانست و خاطرنشان کرد: اعتلای فرهنگ اسلامی، هویت ایرانی و احیای ارزش‌های والای انسانی از جمله، ایثار و گذشت، شجاعت و فداکاری که تشکیل‌دهنده شخصیت انسانی و ارزشی فرد است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به‌خوبی نمایان شد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با طرح این مسأله که در دوران رژیم ستم‌شاهی، ملت ایران، هویت اصلی خویش را از دست داده بود، تصریح کرد: در آن دوران، سرنوشت جامعه ایرانی به دست بیگانگان سپرده شده بود و جزیی‌ترین تصمیم برای اداره کشور، از سوی آنان صورت می‌گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با تاکید بر نقش اثرگذار مسائل دینی و اعتقادی در تثبیت و بقای شخصیت انسانی افراد، بی‌توجهی به این موضوع در دوران پهلوی را عاملی دیگر برای بی‌هویت نشان دادن جامعه ایرانی در سراسر دنیا دانست و خاطرنشان کرد: در آن دوران ارتباط‌های بین‌المللی و مراودات با کشور‌های دیگر تنها به دلیل ضعیف و وابسته بودن دربار به استعمار بوده است. وی افزود: البته پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بازگشتن هویت اسلامی یک ایرانی، امروز کشور عزیزمان، پیشتاز حرکت‌های واقعی اسلامی در جهان است، چرا که انقلاب اسلامی توانست با اراده و تصمیم مردم، ارزش‌های اسلامی، توحیدی و ارزش معنویت اسلام را به دنیا معرفی کند.
نماینده رهبر انقلاب در هلال‌احمر در بخش بعدی سخنان خود توجه به کرامت انسانی را ثمره دیگر انقلاب اسلامی دانست و گفت: هویت در پرتو کرامت انسانی ما شکل می‌گیرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با بیان این‌که تا قبل از شکل‌گیری اندیشه اسلامی انقلاب، تنها دو مکتب سوسیالیسم و لیبرالیسم در دنیا حاکم بوده است، تصریح کرد: سومین اندیشه‌ای که در جهان مورد توجه قرار گرفت و ارزش‌های عالی اخلاقی- الهی در آن به خوبی گنجانده شده بود، اندیشه اسلامی بود که پس از پیروزی انقلاب در سراسر دنیا به سرعت گسترش یافت و گفتمان‌های سوسیالیسم و لیبرالیسم چیده شد.وی با یادآوری این‌که اندیشه اسلامی، به اصول اساسی حقوق بشر، گسترده شدن عدالت در تمام ابعاد زندگی اجتماعی و شخصی انسان و همچنین آزادی در چهارچوب قانون و تعالی روح بشری می‌پردازد، خاطرنشان کرد: همه اینها عواملی است که سبب بازگشت کرامت انسانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جامعه ایرانی شد. وی با اشاره به این‌که حفظ کرامت انسانی موجب اقتدار در دنیا می‌شود، افزود: همین که امروز هیأت مذاکره‌کننده ایران با اقتداری متکی به اسلام و مردم، پای میز مذاکره در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای با استکبار جهانی می‌نشیند، حرف خود را می‌زند، هتاکی‌های آنان را پاسخ می‌دهد و با تفکرات واهی و اشتباه آنان به راحتی و بدون ترس مخالفت می‌کند، خود نمونه بارزی از این موضوع است.
به‌وجود آمدن وحدت اسلامی به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی موضوع مهم دیگری بود که نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به آن اشاره کرد و افزود: امروز وحدت، مهم‌ترین موضوع در جهان اسلام و از واجبات است که مسلمانان با همدلی و هماهنگی در مقابله با توطئه‌های استکبار اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی جمهوری اسلامی ایران را منادی وحدت در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: از همان روزهای ابتدایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، وحدت مردم ایران در سایه رهبری بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) نقشی اساسی در پیروزی انقلاب داشت.
نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر در پایان با تأکید بر این مسأله که تحول روحی به‌وجود آمده در ایران از فتح‌الفتوحات امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: شجاعت، شهادت‌طلبی، جهادگری، نوعدوستی، رشد سیاسی و پیروزی بر نفس نیز از مهم‌ترین مواردی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در لایه‌های مختلف اجتماع کشور نقش بست و نهادینه شد.


تعداد بازدید :  259