شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
اشتباه مدیران پرسپولیس دردسرساز شد
توافق پرسپولیس با رئال زیر سایه یک اتهام جاسوسی

شهروند| رقابتی که قرار بود هوش از سر هواداران فوتبال ایران و به‌خصوص دوستداران پرسپولیس برباید، شاید اصلا برگزار نشود! این بار پای یک شخص منشوری در میان است؛ شخصی خطرناک به نام امیرحسین جهانشاهی. او که می‌گویند  از عوامل مخرب ضدانقلاب است، خودش را واسطه اصلی پرسپولیس برای مذاکره با رئال‌مادرید و ترتیب دادن یک رقابت دوستانه بین طرفین می‌داند اما مشکل کجاست؟
یک عنصر نامطلوب
جهانشاهی به‌عنوان واسطه اصلی برقراری ارتباط بین فلورنتینو پرس و باشگاه پرسپولیس براساس حرف و حدیث‌های موجود یکی از فعالان ضد نظام و از همه بدتر عامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» است! گویا جهانشاهی مدت‌ها قبل با مسئولان تیم قرمزپوش پایتخت تماس داشت و به آنها قول فراهم کردن مقدمات بازی بزرگ با رئال‌مادرید را داد. بعد از انجام توافقات نهایی و وقتی قرار شد پرسپولیس، جولای 2015 مقابل پرافتخارترین تیم اروپا قرار بگیرد، ظاهرا همه چیز رو به روال به نظر می‌رسید اما با لو رفتن نام واسطه نامطلوب این معامله، همه چیز شکل دیگری به خود گرفت. حتی شایعه شده به خاطر دخالت پررنگ جهانشاهی و بنا بر برخی مصالح درحال حاضر احتمال لغو بازی بیش از انجام آن است!
از تحصن تا بیانیه نوباوه
در این شرایط، مسئولان پرسپولیس، اصل ماجرا را تکذیب می‌کنند و با به رخ کشیدن اصول حرفه‌ای می‌گویند مذاکرات کاملا حرفه‌ای و غیرشخصی بوده؛ درحالی‌که همه می‌دانند جهانشاهی از دوستان فلورنتینو پرس محسوب می‌شود. در صف اول تکذیب‌کننده‌ها «بهروز منتقمی» سرپرست باشگاه پرسپولیس قرار دارد. او در نشست خبری مدیران باشگاه پرسپولیس با اصحاب رسانه درباره چگونگی ملاقات مدیران باشگاه پرسپولیس با امیرحسین جهانشاهی گفت: «ما هیچ مذاکره با واسطه یا بی‌واسطه با این شخص نداشتیم و من قبل از سفر به آقای سیاسی گفتم باید به صورت مستقیم با پرزیا سانچس جلسه برگزار کنیم که آقای سیاسی هم روی همین مسأله تأکید داشت. ما کار حرفه‌ای انجام می‌دهیم. باشگاه بزرگ پرسپولیس با میلیون‌ها هوادار باید کارهای بزرگ انجام بدهد.» در این راستا اولین واکنش منفی از سوی عضو کمیته فرهنگی مجلس نشان داده شد. بیژن نوباوه، بیانیه‌ای تنظیم کرده و ضمن تأکید بر پیگیری موضوع دخالت یک ضد انقلاب در انجام بازی دوستانه، خواستار پاسخگویی مقامات مربوطه شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی درعرصه فوتبال نباشیم. اعضای بسیج دانشجویی هم اولین گروه معترض به اتفاقات رخ‌داده است. قرار است این تشکل متعصب و انقلابی در واکنش به این اقدام صورت‌گرفته فردا مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس تحصن کنند.
پاک‌سازی سایت پرسپولیس
 باشگاه بزرگ پایتخت پس از علنی شدن موضوع مربوط به جهانشاهی، بلافاصله عکس‌هایی که این شخص را کنار تیم مذاکره‌کننده پرسپولیس و رئال‌مادرید نشان می‌داد از صفحه حذف کرد و 4 عکس دیگر جایگزین کرده که یکی از آنها، عکس کنار کوئنترائو، مدافع نه‌چندان قدرتمند قوهای سپید است.
اظهارات عجیب و غریب سیاسی
حمیدرضا سیاسی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس اما اظهارات عجیب و غریبی را بیان می‌کند. او می‌گوید: «ما مذاکره‌ای با جهانشاهی نداشتیم و فقط در دفتر تریل با او آشنا شدیم که او هم آن‌جا بود و از منافع ما حمایت کرد اما من سوابق قبلی او را نمی‌دانستم و هنوز هم نمی‌دانم. جهانشاهی از دوستان صمیمی پرس بود که حتی همدیگر را به اسم کوچک صدا می‌کردند و رابطه‌ای صمیمی با هم داشتند.»
اوج حرف‌های سیاسی آن‌جاست که عنوان می‌کند: «بعد از 20 دقیقه که جلسه او با پرس تمام شد با من به زبان فارسی احوالپرسی کرد که من تازه فهمیدم او ایرانی است و وقتی فهمیدیم که او هم‌وطنمان است از او خواستیم تا به خاطر ایرانی بودنش برای ما تخفیف بگیرد و از نظر مالی هم از ما حمایت کرد و پول بازی را به حول و حوش آن مقداری که ما می‌خواستیم رساند.»
پایان دوران سیاسی؟
اطلاعات درباره امیرحسین جهانشاهی کم نیست. اولین بار در تاریخ اول بهمن 1392 در گزارشی مبسوط از واسطه‌گری مالک تلویزیون رها برای پرسپولیس با این لفظ خبر داده شد: «سرمایه‌گذار شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان رها از اپوزیسیون فعال خارج از ایران و ازجمله فعال‌ترین حامیان ضدانقلاب بوده است. او که با مالک باشگاه رئال‌مادرید روابط خوبی دارد، به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در کارهای بزرگ ساختمانی در پاریس، مادرید و بارسلونا شرکت کرده و سپس به‌عنوان یک سرمایه‌گذار عمده و موفق در شرکت‌های متعدد و معتبر بین‌المللی در عرصه رسانه و ارتباطات از قبیل بویگ، لاگاردر، آواس و ویوندی یونیورسال به فعالیت خود ادامه داده است.»
پس از برکناری رویانیان و حضور سیاسی در راس هیأت‌مدیره پرسپولیس، جهانشاهی این بار از کانال مرد اول اجرایی فعلی پرسپولیس وارد کارزار واسطه‌گری شد. تا قبل از گرفته شدن عکس‌های جنجال‌ساز، حتی پست‌های فیس‌بوکی جهانشاهی مبنی بر همه‌کاره بودن در جریان شکل گرفتن بازی دوستانه پرسپولیس و رئال‌مادرید هم خبرساز نشده بود اما عکس مذاکرات اخیر، فضای آرام و رمانتیک قبلی را از بین برد. در این شرایط به نظر می‌رسد سیاسی که درحال حاضر مشغول تحکیم جایگاهش پس از زلزله‌های برکناری دایی است، ضربه‌ای اساسی دریافت کرده و درنهایت این موضوع ملی و فرا فوتبالی شده به قیمت برکناری او و تیم مدیریتی‌اش تمام شود. پس نه‌تنها بازی با رئال انجام نمی‌شود، بلکه شاید سیاسی هم مدت زیادی روی صندلی‌اش نماند!
پورمختار: تأیید شود، پرونده به وزارت اطلاعات می‌رود
محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات موجود به «شهروند» می‌گوید:  «این مسأله درحال حاضر برای ما فقط یک خبر است که باید ماجرا را بررسی کنیم. به‌زودی از فدراسیون فوتبال، مسئولان باشگاه پرسپولیس و مراجع دیگر استعلام می‌گیریم و در راستای بررسی ماجرا اقدام می‌کنیم. نمی‌توانم زمانی برای بررسی این پرونده تعیین کنم. هنوز از نظر ما چیزی تاییدشده نیست و پس از پایان ارزیابی‌ها رأی خود را صادر می‌کنیم.»
پورمختار در پاسخ به این پرسش که اگر موضوع مذکور تأیید شود، تکلیف بازی پرسپولیس و رئال‌مادرید چه می‌شود، می‌افزاید:  «در این صورت بحث امنیتی می‌شود و ما پرونده را به وزارت اطلاعات ارجاع می‌دهیم.»


تعداد بازدید :  330