شماره ۴۰۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

اقتصاد فرانسه همچنان در رکود
موسسه نرخ‌گذاری استاندارد ‌اند پور چشم‌انداز اعتبار فرانسه را از تثبیت شده به منفی تغییر داد زیرا نگرانی‌هایی درباره روند کند بهبود اقتصادی وجود دارد. تولید ناخالص ملی این کشور در سه‌ماهه دوم افزایش نیافت و در سه ماهه سوم نیز فقط 2/0‌درصد رشد  کرد.

بدترین هفته بورس آمریکا
سهام‌های آمریکا هفته‌ای پرفرازونشیب را با خسارتی دیگر پشت سر گذاشتند. از می ‌2012 میلادی این بدترین هفته بورس محسوب می‌شود. در این میان سهام شرکت‌های فناوری به شدت دچار خسارت شدند. شاخص صنعتی «داوجونز» با کاهش 115 امتیاز به 1906 رسید.

ونزوئلا نگران قیمت نفت
در میانه کاهش شدید بهای نفت در جهان ونزوئلا خواستار یک جلسه اضطراری سازمان اوپک شد. این کشور نگران کاهش مداوم قیمت‌ها و به خصوص سبد نفت خام این کشور است که طی چند هفته اخیر به پایین‌ترین میزان خود طی چهارسال اخیر رسیده است.

2 هزار میلیارد دلار برای رشد اقتصاد دنیا
در نشست پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک ‌جهانی از طرحی رونمایی شد که طی 5‌سال آینده 2  هزار میلیارد دلار برای رشد اقتصاد دنیا کمک و میلیون‌ها شغل ایجاد شود. این  نشست  با حضور روسای کل بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو ازجمله ایران، روز گذشته در واشنگتن آغاز شد. در این نشست وزرای اقتصادی از بزرگ ترین اقتصاد جهان گفتند که آنها به دنبال این هستند تا کشورها را از سقوط به یک بحران اقتصاد جهانی دیگر بازدارند. با وجود این مقامات آمریکایی تأکید کردند  تعداد زیادی از اقتصادهای جهانی اقدام کافی برای افزایش رشد اقتصادی کافی انجام نمی‌دهند.


تعداد بازدید :  267