شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

مصلحی در توضیح فساد هفت‌هزار میلیاردی:  به وظیفه‌مان عمل کردیم اما دیگر نهادها کوتاهی کردند
شهروند| ماجرای فساد هفت‌هزار میلیاردی که با همکاری سه «صراف» صورت گرفته بود، در‌سال 90 برای نخستین‌بار از زبان ارسلان
فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شنیده شد. ماجرایی که پس از آن محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت خواستار ارایه جزییات بیشتر از سوی مجلس به دولت شد. حالا حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات درباره این مسأله مدعی شده است که وزارت اطلاعات وظیفه‌ای که باید به آن عمل می‌کرده، انجام داده و اطلاعات لازم صورت گرفته است. به گزارش ایلنا، مصلحی، در همین زمینه گفت:  احساس ما این است وظیفه‌ای که باید به آن عمل می‌کردیم، انجام داده‌ایم و اطلاع‌رسانی‌های لازم را صورت دادیم.وی ادامه داد: منتهی ما دستگاهی مخفی و امنیتی هستیم که نمی‌توانست خیلی علنی اطلاع‌رسانی کند، اما به‌هرحال در جاهایی که لازم بوده اطلاع‌رسانی خودمان را داشته‌ایم.وزیر سابق اطلاعات در پاسخ به این سوال که یعنی شما معتقدید که نهادهای دیگر کوتاهی کرده‌اند؟ اظهار داشت: بله، درست است مثل خیلی چیزهای دیگر.

امام جمعه موقت تهران:  منتظر خروجی نشست مشترک دولت و مجلس هستیم
امام‌جمعه موقت تهران، با اشاره به جلسه مشترک مجلس و دولت، اظهار کرد: تفاهم، پیش هم نشستن، تبادل اطلاعات کردن برای رفع مشکلات و همفکری کردن توصیه رهبر معظم انقلاب است ولی ما منتظر خروجی‌های این نشست‌ها هستیم؛ هم مطالبات مردم و هم وعده‌هایی که دولت به مردم داده است؛ مشکل جوانان مشکلی جدی است، مشکل بیکاری مشکلی جانکاه است و بسیاری از مشکلاتی که بعد جزایی پیدا می‌کنند، منشأ شان، بیکاری و فقر و این رسالت اولیه دولت است.به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: به خدایی که این امکانات را به شما داده و شهدایی که بر سر سفره‌های آنها نشسته‌اید قسم می‌دهم که از حاشیه‌ها به متن بیایید، گیر مردم را رفع کنید و به داد مردم برسید؛ مشکل گرانی، مسکن، ازدواج و مشکل فرهنگی را حل کنید.امام جمعه موقت تهران اضافه کرد:  آن چیزی که شما را در دل‌ها جا می‌دهد، توجه به مسائل سیاسی و انتخاباتی نیست؛ خدمت و کار برای خداست.صدیقی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش هم تأکید کرد: ما شدیدا از حرکت ائتلاف تبری می‌جوییم و اعلام می‌کنیم که این حرکت، حرکتی ضد داعش نیست بلکه در جهت تضعیف حکومت‌های عراق و سوریه است.

فرمانده نیروی انتظامی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه:تذکر و برخورد در امر به معروف فقط در انحصار حکومت است
فرمانده نیروی انتظامی درخصوص مسأله اعلام آمادگی برخی شهروندان برای امر به معروف و نهی از منکر گفت: اصل این انگیزه با ارزش و قابل تقدیر است و این مسأله یک وظیفه همگانی و دولت دینی است.به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، تصریح کرد:  در احکام امر به معروف و نهی از منکر که مقام معظم رهبری و بسیاری از علما دارند تذکر زبانی و رفتاری وظیفه آحاد مردم است ولی آنجایی که به تذکر، برخورد و هدایت به مراجع قضایی است، فقط در انحصار حکومت است.رئیس نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: چه خوب است در این حوزه نیز سازمان مردم‌نهاد داشته باشیم. ما از امر به معروف و نهی از منکر و آمران حمایت خواهیم کرد ولی نباید این انتظار باشد که در کنار هر ناهی از منکر، پلیس باشد اما به نیروهایمان ابلاغ کرده‌ایم که اگر تعرضی صورت گرفت واحد انتظامی با شدت برخورد کند.

دادگاه غنچه قوامی سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود
وكیل غنچه قوامی از تعیین وقت دادگاه موكلش روز سه‌شنبه هفته آتی خبر داد. به گزارش ایلنا، سید محمود علیزاده طباطبایی با اعلام این خبر گفت: البته هنوز احضاریه‌ای به شكل رسمی به من ابلاغ نشده است. وی ادامه داد: دادگاه رسیدگی به اتهام موكلم شعبه 26 دادگاه انقلاب است.وكیل غنچه قوامی در پاسخ به این سوال كه قرار بود شما امروز با موكل‌تان دیداری داشته باشید، آیا موفق به این دیدار شدید؟ اظهار داشت: من امروز نتوانستم با موكلم دیدار كنم چراكه كارشناس این پرونده به من گفت كه امروز امکان دیدار فراهم نیست و قرار شد روز شنبه با موكلم دیدار داشته باشم.علیزاده طباطبایی درخصوص ارزیابی‌اش از این پرونده تصریح كرد: من قبلا نیز گفته‌ام كه ادامه بازداشت موكلم غیرقانونی است چراكه موكلم متهم به فعالیت تبلیغی علیه نظام است و براساس ماده 35 قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری حداقل حكم زندان فرد، سه ماه است و این درحالی است كه موكلم 100 روز است كه در بازداشت به سر می‌برد.

 


تعداد بازدید :  264