شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
شهادت ماموران نیروی انتظامی در درگیری با اشرار
هیأت ویژه کمیسیون امنیت‌ ملی به سیستان‌وبلوچستان اعزام خواهد شد

شهروند|  عملیات تروریستی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراوان، واکنش‌های زیادی را از سوی نمایندگان مجلس به دنبال داشته است.
غروب چهارشنبه گذشته اشرار مسلح با پلیس ۱۱۰ در سراوان استان سیستان‌وبلوچستان تماس گرفتند و مأموران انتظامی را به بیرون از شهر کشاندند و در ‌راه با کمین‌ کردن، هر سه مأمور انتظامی به نام‌های ستوان آیت خانعلی‌پور، گروهبان یکم مرتضی مالکی و سرباز وظیفه محمدرضا نظریانی را به شهادت رساندند.
در اخبار منتشره در این زمینه آمده است، گروهک ‌جیش‌العدل، مسئولیت عملیات تروریستی چهارشنبه شب در سراوان را برعهده گرفته‌ است.
اما صبح پنجشنبه نیز دوباره پاسگاه نیروی انتظامی در این شهرستان مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفت. حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به حمله خمپاره‌ای صبح پنجشنبه به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان اظهار داشت: پس از دستگیری‌های انجام شده این گروهک‌ها اقدام به حمله خمپاره‌ای به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان کردند که متاسفانه یک درجه‌دار نیروی انتظامی به شهادت رسید و یک سرباز نیز مجروح شد.سردار رحیمی با بیان این‌که فرماندهی عملیات نیروی انتظامی برعهده خودش بوده و وی از نزدیک این عملیات را فرماندهی می‌کرده است، گفت: چهارشنبه شب نیز پس از حادثه شهادت 3تن از ماموران نیروی انتظامی در منطقه سراوان، یک حمله به یکی از پاسگاه‌های نیروی انتظامی انجام شد که با هوشیاری ماموران و دقت عمل آنها این حمله
 دفع شد.
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده کل نیروی انتظامی با تأیید عملیات تروریستی چهارشنبه شب و حمله صبح پنجشنبه به پاسگاه مرزی تصریح کرد:  به یگان‌های مرزی اعلام شده بود که برای قرار نگرفتن در چنین تله‌هایی از تردد با یک خودرو خودداری کنند. وی افزود:  تروریست‌ها از مرزهای شرقی رفت‌وآمد می‌کنند و باید در این زمینه با کشورهای همسایه تعامل شود. هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انفجار صبح پنجشنبه در پاسگاه سراوان گفت:  گویا اشرار چهارشنبه شب پس از انجام عملیات تروریستی خودرویی را به داخل پاسگاه بردند که حامل بمب بوده و ساعت 15: 7 صبح پنجشنبه این خودرو منفجر شده که باعث مجروح شدن سه یا چهار نفر از اعضای پاسگاه شده است. ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است:  ‌ هفته آینده با شروع به کار مجلس حتما با حضور مسئولان ذیربط از ناجا و وزارت کشور حادثه سراوان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
اسماعیل کوثری یک عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: از وزارت کشور درخصوص حوادث سراوان نیز توضیح خواهیم خواست، ظاهرا قرار است هر چند وقت یک بار چنین حوادثی در کشور و به‌خصوص در سراوان رخ دهد لذا باید تصمیم جدی و مهمی برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی گرفته شود.
سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس هم در گفت‌وگو با تسنیم، از اعزام هیأتی از این کمیسیون به شهرستان سراوان خبر داد و گفت:  در پی حادثه تروریستی در سراوان و کشته و مجروح شدن 4تن از مأموران نیروی انتظامی در پاسگاهی در شهرستان سراوان واقع در استان سیستان‌وبلوچستان، قرار شد به‌زودی هیأت ویژه‌ای از این کمیسیون به منطقه محل حادثه اعزام شود.


تعداد بازدید :  273