شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
تکذیب محکومیت مقام ارشد دولت سابق به 14‌سال حبس و چهار‌میلیارد تومان جزای نقدی

شهروند| وکیل مدافع محمدرضا رحیمی خبر منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر محکومیت موکلش به چهارده‌سال حبس و پرداخت چهار‌میلیارد تومان جزای نقدی را تکذیب کرد تا ماجرای یکی از پرونده‌های تخلفات دولت سابق همچنان ادامه داشته باشد و مردم منتظر حکم رحیمی بمانند.  اما غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته به تسنیم گفته است در نشست خبری آینده آخرین اخبار در زمینه پرونده «م. ر» اعلام می‌شود.
 اژه‌ای درباره آخرین اقدامات و برنامه‌های دستگاه قضا در موضوعاتی مانند «م. ر» و بابک زنجانی اظهار کرد:  روز دوشنبه در خدمت رسانه‌های محترم هستم و آخرین اخبار را
اعلام  می‌کنم.
البته معاون اول قوه قضائیه خودش اضافه کرده که این هفته به مناسبت روز عید سعید غدیرخم تعطیل است و این اطلاع‌رسانی در نخستین فرصت انجام می‌شود.
حدود یک ماه قبل بود که اژه‌ای در یکی از نشست‌های خبری‌اش با رسانه‌ها از صدور حکم محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد سخن گفت و از حبس و جزای نقدی به‌عنوان احکام او یاد کرد.  همین خبر کافی بود تا رحیمی واکنش تندی نسبت به خبری‌شدن حکمش داشته باشد و بگوید:  «من فقط محمدرضا رحیمی نیستم، من معاون اول این نظام هستم.  بنده ۳۴‌سال سابقه خدمت در جمهوری اسلامی ایران را دارم؛ بنابراین نباید این‌قدر ساده به موضوع نگاه کرد. » او حتی به اژه‌ای هم این‌چنین هشدار داده بود:  «جناب آقای اژه‌ای! معاون اول قوه قضائیه، شما اگر به قانون نگاه کنید خواهید دانست که نباید حکمی را که هنوز قطعی نشده است، اعلام کنید.»
پس از آن اژه‌ای در گفت‌وگویی گفته بود که محتوای حکم را رسانه‌ای نکرده و جزییات آن را به پس از قطعی شدن حکم موکول کرده است، اما رحیمی به این مسأله اکتفا نکرد و نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه نوشت. معاون اول احمدی‌نژاد تلویحا تهدیدهای دیگری را فراتر از «من معاون اول نظام هستم» آورد و در بند 9 نامه‌اش به آملی‌لاریجانی، پای دستگاه قضا و نمایندگان مجلس را به میان آورد و نوشت: ‌ « برای استحضار جنابعالی و ملت شریف ایران یادآوری می‌شود، فردی که بخشی از کمک مردمی جهت برگزاری انتخابات مجلس هشتم را تقبل نمود و بنده به واسطه آن متهم و محاکمه شدم، توسط تنی چند از مسئولان وقت دستگاه قضا و برخی نمایندگان محترم مجلس به اینجانب معرفی گردید (که شواهد و مستندات آن به دادگاه ارایه شده است) و بنده نیز پس از استعلام از دستگاه‌های نظارتی و دریافت پاسخ مثبت، ایشان را پذیرفتم.»
حالا که خبر محکومیت رحیمی به 14‌سال زندان و چهارمیلیارد تومان جزای نقدی منتشر شده است، محمدرضا نادری وکیل رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این اعداد و ارقام صحیح نیست، ولی صرف‌نظر از اعداد و ارقام مطرح شده اساسا اعتراض من به طرح موضوع و اعلام
 آن است.  
وی گفت:  با این شیوه هر رسانه‌ای یا شخصی ممکن است هر روز یک عدد و رقم مطرح کند.
وکیل مدافع محمدرضا رحیمی با بیان این‌که «قانون به هیچ مقامی اجازه انتشار مفاد حکم قبل از قطعیت آن را نمی‌دهد» افزود: این یک کار خلاف قانون است که اشخاص، مقامات و جراید وارد موضوع اعلام مفاد حکم شوند.


تعداد بازدید :  143