شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
عدد خبر

5/9میلیون بیکار در ایران

محمدرضا سپهری، رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی از وجود بیش از 9‌میلیون و 500‌هزار نفر بیکار در کشور خبر داد و تصریح کرد: تعداد افراد شاغل در کشور 22‌میلیون نفر است. او افزود:  اکنون کشور درحال خروج از رکود و رفتن به سمت رونق اقتصادی به‌عنوان  مهم‎ترین برنامه و هدف دولت تدبیرو امید است.

۳‌هزارپروژه نیمه‌تمام عمرانی وجود دارد

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که چه میزان پروژه نیمه‌تمام عمرانی وجود دارد گفت: حدود 3‌هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد که مقررشده دولت امسال 300 پروژه با پیشرفت 80‌درصد و بیشتر را به بهره‌برداری برساند. همچنین تنها 40‌درصد اعتبارات به پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا کرده است.

64درصد خصوصی‌سازی از طریق بورس

علی عباس کریمی معاون توسعه بورس اوراق بهادار تهران گفت:  64‌درصد خصوصی‌سازی صورت‌گرفته در کشور توسط بازار بورس و فرابورس بوده اما بورس هنوز نتوانسته جایگاه خود را در اقتصاد کشور بیابد. وی افزود: بازار سرمایه می‌تواند به شفاف کردن اقتصاد کشور کمک کرده و اقتصاد کشور را در مسیر درست آن قرار دهد.

٨٠‌میلیارد مترمکعب تحویل گاز به بخش‌های مختلف

ناصر ابراهیمی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت:  در شش ماهه نخست امسال، ٢٩‌میلیارد مترمکعب گاز به بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع جزء تحویل شده است. وی گفت: در نیمه نخست سال جاری، ٨٠‌میلیارد متر مکعب گاز به کل بخش‌ها شامل خانگی، عمومی، تجاری، صنایع و نیروگاهی توسط این شرکت تحویل داده شد.


تعداد بازدید :  249