شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
مقدماتی یورو 2016 در یک نگاه
ماتادورهای سر بریده

شهروند| ویرانی‌های اسپانیا ادامه دارد. تیمی که در سال‌های اخیر چشم‌ هواداران فوتبال را به پیروزی‌های آسان در رقابت‌های مقدماتی تورنمنت‌های بزرگ و قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و جام‌جهانی عادت داده بود، از هم‌اکنون ترس اولین ناکامی در رسیدن به یک تورنمنت مهم از‌ سال 1992 را احساس می‌کند. اولین شکست لاروخا در رقابت‌های مقدماتی 8‌سال اخیر آن هم مقابل اسلواکی نشان داد نتایج ضعیف جام‌جهانی 2014 اتفاقی نبوده و تیم به یک انقلاب درونی نیاز دارد.
پایان اتحاد اسپانیایی؟
در برهه فعلی، این شکست برای اسپانیا ابعادی وسیع‌تر از یک باخت بدیع فوتبالی دارد؛ به‌ویژه وقتی در یکی از اولین جست‌وجوها از نام اسپانیا در اینترنت به موضوع رأی‌گیری قریب‌الوقوع در ایالت کاتولونیا به قصد جدایی از اسپانیا برمی‌خوریم! اگر طبق برآوردهای اولیه به گمانه‌زنی بپردازیم، باید استقلال کاتالونیا را حتمی بدانیم؛ اتفاقی که در صورت وقوع، نیمی از اعضای فعلی و درواقع هسته اصلی تشکیل‌دهنده یکی از مقتدرترین تیم‌های تاریخ فوتبال را از پوشیدن پیراهن سرخ تیم مدیترانه‌ای دور می‌کند. در این صورت شاید در نگاه اول تیم دل‌بوسکه بدون امثال بوسکتس، ژاوی، اینیستا و ...ضعیف‌تر از همیشه به نظر برسد اما می‌توان ادعا کرد این اتفاق، نوعی توفیق اجباری برای دیده‌شدن بازیکنان غیرکاتالونیایی قرار گرفته زیرسایه غول‌های ارتش بارسلونا باشد.
درخشش رونی و پیروزی انگلیس
در دیگر بازی‌های مهم، انگلیس با درخشش وین رونی در شبی که ویمبلی شاهد شکل‌گیری رکورد کم‌تماشاگرترین بازی ملی از زمان بازسازی‌اش بود 5 بر صفر سن مارینو را شکست داد و با 2پیروزی از 2بازی، 6 امتیازی شد. هاجسون، سرمربی تیم‌ملی انگلیس در پایان بازی از این‌که بعد از آن خطای وحشتناک و سیل انتقادات، رونی پاسخ اعتماد او را داده، خوشحال بود. از طرفی وین رونی هرچند برخلاف انتظار، بیشتر از یک گل نزد اما حالا با 42گل زده تنها 7گل دیگر تا رکورد سر بابی چارلتون، بهترین گلزن تاریخ تیم‌ملی انگلیس فاصله دارد.
سایر بازی‌ها
گروه سوم:  بلاروس صفر- اوکراین 2، مقدونیه 3 – لوکزامبورگ 2 /گروه پنجم:  لیتوانی یک- استونی صفر، اسلوونی یک- سوییس صفر/ گروه هفتم:  لیختن‌اشتاین صفر- مونته‌نگرو صفر، مولداوی یک- اتریش 2


تعداد بازدید :  297