شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از جزییات توافق مدیران پرسپولیس و رئال مادرید
5/2‌میلیون یورو، هزینه حضور کهکشانی‌ها در تهران
سیاسی در گفت و گو با «شهروند»: یکی از شروط ما آمدن رونالدو است

شهروند| هرگاه نام پرسپولیس کنار یک تیم بزرگ اروپایی قرار می‌گیرد، همه به یاد روزگار لاف‌های محمد رویانیان با دیده تردید به صحت موضوع می‌نگرند اما انگار این بار ماجرا شکل دیگری گرفته است. تلاش‌های چند وقت اخیر مسئولان پرسپولیس برای کشاندن پای رئال‌مادرید به تهران برای انجام یک بازی دوستانه، این بار نتیجه داده و برخلاف دوران ریاست رویانیان، این بار واقعا پای پرافتخارترین باشگاه اروپا در میان است.
حضور در مادرید
حمید‌رضا سیاسی، رئیس هیأت‌مدیره پرسپولیس در رأس هیاتی متشکل از حسین کلانی پیشکسوت و بهروز منتقی، سرپرست باشگاه سه‌شنبه هفته گذشته به مادرید پرواز کردند تا روز پنجشنبه مذاکرات جدی و نهایی برای انجام بازی دوستانه با رئال‌مادرید را انجام دهند. علاوه بر مذاکرات موفق، دیدار ویژه با فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید، دیدن تمرینات و گفت‌وگو با آنچلوتی، یکی از تنها 2 مربی فاتح 3 جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا از دیگر اقدامات تیم مذاکره‌کننده پرسپولیس بود. درنهایت توافقات لازم صورت گرفت و تفاهمنامه همکاری هم به امضا رسید. در جلسه نیم‌ساعته سران 2 باشگاه، پرس به سانچس، مدیر ورزشی باشگاه دستور هرگونه مساعدت و تلاش برای عملی‌کردن تمام خواسته‌های طرف ایرانی مذاکره را داد.
زمان مشخص با حضور رونالدو
زمان بازی، تابستان ‌سال 1394 شمسی عنوان شده و رئالی‌ها اعلام کرده‌اند در قبال دریافت 2‌میلیون یورو، حاضر شده‌اند با تیم اصلی در تهران به میدان بروند. اگر ایرانی‌ها می‌خواهند چشمشان به جمال رونالدو روشن شود، باید از پرسپولیس خواهش کنند نیم‌میلیون یورو اضافه را هم به رئالی‌ها بدهد تا برای نخستین‌بار یک بازیکن دارای عنوان بهترین بازیکن جهان(جایزه‌ای که از‌سال 1991 اهدا شد) روی چمن آزادی به میدان برود. به عبارت بهتر حضور رئال با رونالدو، برای پرسپولیس 2.5‌میلیون یورو هزینه دارد. البته مسئولان تیم نباید نگران باشند چون طرف مادریدی قول داده برای این بازی، یک اسپانسر بیابد تا از این طریق خرج کمرشکن روی دوش قهرمان ‌سال 1990 جام در جام آسیا نیفتند. البته نکته جالب این‌که با وجود تمام حرف و حدیث‌ها پیرامون این قرار ملاقات، سایت رئال‌مادرید کوچک‌ترین خبری درباره اتفاق اخیر منتشر نکرده است! از دیگر شروط مورد توافق طرفین، می‌توان به قول درخواست رئال‌مادرید برای به جیب زدن سود تبلیغات اشاره کرد.
سیاسی:  یکی از شروط ما حضور رونالدو است
حمیدرضا سیاسی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس درباره دیدار با پرس به «شهروند» می‌گوید: «رئال يکي از بهترين باشگاه‌هاي اروپايي است و طرفداران زيادي هم در ايران دارد. در جلسه‌اي که با مسئولان اين باشگاه داشتيم، درباره شرايط کلي فوتبال ايران و خصوصا باشگاه پرسپوليس حرف زديم. درباره دیدار دوستانه با رئال‌مادرید هم توافقات خوبی به دست آمد که در بازگشتم به تهران مشروح این توافقات را به‌طور کامل اعلام خواهم کرد.» او پاسخ این پرسش را که آیا بازی پرسپولیس و رئال قطعی است، اینگونه مي‌دهد: «توافقات لازم صورت گرفته است و بی‌تردید در تابستان آینده بازی پرسپولیس و رئال برگزار می‌شود. شاید الان زمان مناسبی برای این‌که به صورت دقیق توضیح بدهم، نباشد. در تهران به‌طور مفصل در این خصوص توضیح می‌دهیم.»
حضور ستاره‌هاي رئال، خصوصا رونالدو در اين ديدار دوستانه مطمئنا يکي از خواسته‌هاي همتاي ايراني است که سياسي هم به اشاره مي‌کند: «همانطور که گفتم توافقات مثبتي در اين رابطه انجام شده و يکي از شروط ما هم حضور رونالدو به همراه تيم مادريدي بود.»
کلانی، گل سرسبد پرسپولیسی‌ها
به هرحال تیم مذاکره‌کننده ایرانی که در یک اقدام ارزشی و جالب، حسین کلانی را به‌عنوان نماینده پیشکسوتان خود به مادرید برد، امروز به تهران بازمی‌گردد. پس از مدت‌ها شاهد حضور یک عنصر مفید و دارای احترام به‌نام کلانی در چنین مذاکرات بودیم؛ اتفاقی که در چند‌سال اخیر کم‌سابقه بوده است. سیاسی در مادرید با پیراهن مشکی و خنده‌های از سر شوق هنگام عکس گرفتن با سران رئال‌مادرید دیده می‌شد و حالا شاید با کشاندن قهرمان اروپا و بهترین بازیکن جهان وجهه‌ای را که پس از دخالت در اخراج دایی از دست داده بود تا حدود زیادی دوباره به دست بیاورد.


تعداد بازدید :  228