شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
شروع ناامید‌کننده تیم فوتبال جوانان در آسیا
ناکامی، پشت ناکامی

شهروند| تیم فوتبال جوانان کشورمان که ماه‌هاست دوره‌های آماده‌سازی خود را با سرمربیگری علی دوستی‌مهر و مدیریت فنی مهدی مهدوی‌کیا به شکل نسبتا مطلوبی با حضور در اردوهای اروپایی دنبال می‌کرد، روز پنجشنبه در نخستین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل تایلند حاضر شد. شاید کسی فکر نمی‌کرد جوانان ایران مشکلی مقابل تایلند داشته باشند، گل دقیقه 15 امیرحسین مظلوم نیز ایران را پیش انداخت اما نیمه‌دوم شاگردان دوستی‌مهر اصلا خوب مقابل حریف خود ظاهر نشدند و 2 گل تایلندی‌ها در این نیمه‌ تمام معادلات را برای ایرانی‌ها بر هم زد. شکست 2 بر یک برای ایران در پایان دیدار نتیجه‌ای بود که اسکوبورد ورزشگاه نشان می‌داد تا تیم جوانان نیز مانند تیم امید در مقابل یک تیم از  شرق آسیا  در گام نخست غافلگیر شود.
اظهارات علی دوستی‌مهر، سرمربی ایران نیز در پایان این دیدار جالب بود: «ما و تایلند در یک هتل هستیم. وقتی بچه‌های ما بازیکنان تایلند را دیدند به خاطر جثه کوچک آنها حسابی روی این تیم باز نکردند و با خودشان گفتند به راحتی این بازی را می‌بریم. همین موضوع نقطه ضعف ما شد و از آن ضربه خوردیم.»
حالا  دو دیدار دیگر برای تیم‌ملی جوانان مقابل یمن و میانمار باقی مانده تا سریال ناکامی‌های تیم‌های پایه ایران پس از حذف تیم‌های نوجوانان و امید از رقابت‌های آسیایی ادامه‌دار نباشد. جوانان ایران امروز به مصاف یمن می‌روند و محکوم به برد هستند. آیت‌الهی، مدیر تیم‌های پایه نیز در این‌باره می‌گوید: «فدراسیون فوتبال نهایت تلاشش را برای تیم‌های پایه انجام داده است. ما بیشترین اردوهای ممکن در یک‌سال گذشته را برای همین تیم جوانان برگزار کرده‌ایم و به‌طور میانگین هر 4روز یک اردو برای تیم جوانان در نظر گرفته شده است.»


تعداد بازدید :  253