شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
... تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، خراسان رضوی و شهرهای شمالی آذربایجان شرقی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد همچنان تداوم خواهد داشت و این بارش‌ها در استان گیلان و غرب مازندران شدید‌تر خواهد بود. بر اساس اطلاعات دریافتی طی امروز از غرب سواحل دریای خزر بارش آغاز می‌شود. طی امروز و فردا در پاره‌ای نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد و دریای خزر و خلیج فارس نیز مواج است. در ساعات بعد از ظهر به سبب وزش باد در جنوب سمنان و استان قم، پدیده باد و گرد و خاک در استان‌های البرز و مرکزی پیش‌بینی می‌شود. کمینه و بیشینه هوای تهران شنبه  به ۱۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی با وزش باد خواهد بود. طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز یکشنبه این هفته نیز بین ۱۲تا ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران در این روز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب با افزایش باد پیش‌بینی شده است.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی هفته گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال و بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و بوشهر گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.
کیفیت هوای پایتخت طی روز گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسیدکربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب روی اعداد ۲۲، ۹، ۳۹ و ۱۹ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۳ و ۵۷ قرار دارد.

 


تعداد بازدید :  228