شماره ۱۰۴۸ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
واکنش سخنگوی دولت به شایعات درباره حسین فریدون
دادگاه حکم بی‌گناهی بدهد چه پاسخی دارید؟

شهروند| سخنگوی دولت روز گذشته به پرسش خبرنگار یکی از رسانه‌های پیگیر درمورد موضوع حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری پاسخ داد و گفت: با توجه به استقلال قوه‌قضائیه نیازی به زحمت نامه‌نگاری توسط نمایندگان مجلس نیست و دادگاه به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. او از منتقدان پرسید که وقتی دادگاه حکم به بیگناهی برادر رئیس‌جمهوری بدهد، چه پاسخی برای افکار عمومی خواهند داشت.
محمدباقر نوبخت درپاسخ به این‌که آیا دولت قصد ندارد نسبت به اتهاماتی که به حسین فریدون وارد می‌شود، پاسخی دهد، اظهار کرد: درمورد بابک زنجانی تا چندی پیش با «ب.ز» یاد می‌شد، اما اکنون صریحا نام حسین فریدون آورده می‌شود. اگرچه قوه‌قضائیه مستقل است و انگیزه کافی برای برخورد با هرکسی که جرمی مرتکب می‌شود را دارد و نیازی هم به زحمت نامه‌نگاری نمایندگان مجلس نیست. مطمئن باشید قوه‌قضائیه به همه موارد رسیدگی می‌کند.
نوبخت با اشاره به این‌که اتهام‌زنی بدون اثبات جرم درست نیست و تأثیر سویی بر افکار عمومی می‌گذارد، خاطرنشان کرد: وقتی دادگاه حکم دهد که این اتهامات درست نیست، چه پاسخی به افکار عمومی خواهیم داد؟ سخنگوی دولت با اشاره به این‌که جامعه این روزها متألم است و هنوز پیکر پاک تعدادی از آتش‌نشانان فداکار و شهروندان زیر آوار است، گفت: دراین شرایط پرداختن به هر موضوعی غیر از آواربرداری و خروج پیکرها به مصلحت نیست.
محمدباقر نوبخت درنشست خبری روزگذشته، اظهار کرد: مسئولان درعین این‌که باید هم به چرایی این حادثه بپردازند و هم به چگونگی پیشگیری از آن، باید درجهت جبران خسارت‌های مادی و معنوی نیز اقدام کنند. او گفت: مسئولان نباید خود را درگیر احساسات کنند. نوبخت در ادامه افزود: درجلسه یکشنبه گذشته هیأت دولت هم کمیته ویژه‌ای مأمور شد که به چرایی حادثه بپردازد و مسئول حادثه را مشخص کند. البته قانون به صورت صریح شهرداری را مسئول می‌داند، اما فعلا به جای توضیح‌خواهی از شهرداری باید این کمیته گزارش خود را تهیه کند. این اتفاق غیرمترقبه نبود و می‌شد آن را پیش‌بینی کرد. قانون هم به صراحت دستگاه مسئول را مشخص کرده است اما باید منتظر بود تا گزارش کمیته تهیه شود و این گزارش به اطلاع مردم خواهد رسید. نوبخت با بیان این‌که باید به فکر مردم حادثه‌دیده بود، افزود: این گزارش درحال تهیه است و فعلا نباید فضا را به سمت این ببریم که چه کسی مقصر است. این‌گونه هم گفته نشود که دولت انگشت خود را به سمت شهرداری گرفته است.
سخنگوی دولت درپاسخ به این پرسش که آیا برای شهید خواندن آتش‌نشانان نیاز به تأیید رهبری وجود دارد،‌ گفت: این مسأله روال خود را دارد و آقای شهیدی هم گزارشی را درباره این موضوع درجلسه هیأت دولت ارایه داده‌اند و اظهار کرده‌اند؛ شهدای آتش‌نشان جزو شهدای خدمت هستند که درکنار مدافعان حرم و شهدای منا دفن می‌شوند. طبق این گزارشی که آقای شهیدی دادند.
نوبخت دربخش دیگری از این نشست با اشاره به گزارش امیدوار‌کننده دولت از اصلاح نظام بانکی، تصریح کرد: کسانی که زیر ۱۰۰‌میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند و تا پایان امسال اصل وام را بپردازند، بانک‌ها جرایم آنها را می‌بخشند و سودش هم توسط دولت پرداخت می‌شود.
نوبخت همچنین درپاسخ به این پرسش که موضع دولت نسبت به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد و بهداشت درباره عدم ادامه همکاری با روحانی در دولت بعدی، اظهار کرد: شاید آنها خسته شده باشند اما این سوالات را از خود آنها بپرسید. صلاح کار خویش را وزرا می‌دانند، البته دولت مشکل زیاد دارد و ما هم همه را دعوت به همکاری می‌کنیم. نوبخت درپاسخ به این پرسش که آیا به سوالاتی که رئیس‌جمهوری درباره بابک زنجانی پرسیده‌اند، پاسخ داده نشده است، گفت: انتظار داریم قوه‌قضائیه تا خاتمه پرونده به این سوالات پاسخ دهد.


تعداد بازدید :  465