شماره ۱۰۴۸ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
اهدای پراید به برنده همایش دردسرساز شد
پیاده‌روی با شلوار جین و کفش مردانه!

شهروند| طبق اساسنامه وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی باید زیر نظر این وزارتخانه اداره شوند اما در عمل می‌بینیم که برخی فدراسیون‌ها مانند جزایر خود مختار هستند و نظارتی بر عملکرد آنها وجود ندارد تا گاهی شاهد اتفاقات عجیبی در ورزش باشیم.
کوتاهی ورزش همگانی
فدراسیون ورزش همگانی یکی از معدود فدراسیون‌هایی است که بودجه‌ای هنگفت از وزارت ورزش و جوانان دریافت می‌کند. این فدراسیون شاید در نگاه اول زیاد جدی گرفته نشود اما قطعاً فعالیت‌های مفید و مثمر ثمر آن می‌تواند تأثیر زیادی در سلامت افراد جامعه داشته باشد.قطعاً فدراسیون ورزش همگانی باید نقشی پررنگ برای واداشتن مردم به ورزش ایفا کند. کاری که در آن کوتاهی زیادی داشته است.
پراید، جایزه برنده همایش پیاده‌روی
طی سالیان گذشته به صورت هفتگی و تقریباً هر جمعه، همایش‌های پیاده‌روی در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است. باور کردنی نیست که این فدراسیون برای استقبال بیشتر مردم از این همایش‌ها جوایزی ازجمله پراید در نظر گرفته باشد. درحالی‌که هدف از برگزاری چنین همایشی باید علاقه‌مند کردن مردم به پیاده‌روی باشد، دادن پراید به‌عنوان جایزه در تناقض با اهداف همایش است. البته اهدای پراید در همایش‌های پیاده‌روی باعث شد که استقبال خوبی از این همایش‌ها صورت بگیرد اما قطعاً این موضوع نمی‌تواند توجیه مناسبی برای در نظر گرفتن این جایزه باشد. پیش‌تر وزارت ورزش با دادن پراید به برندگان همایش پیاده روی مخالفت کرده و تأکید کرده بود   باید  جوایز ورزشی و فرهنگی مانند تردمیل، دوچرخه، کتب و مجلات ورزشی و بلیت رایگان استخر و سالن‌های ورزشی جایگزین پراید شوند. بعد از این تذکر وزارت ورزش، رئیس فدراسیون هم تأکید کرد دیگر خبری از دادن پراید نیست و جوایزی چون وسایل ورزشی به برندگان اهدا می‌شود. با این وجود باز هم   پراید به‌عنوان پاداش برای شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌روی در نظر گرفته شد تا لازم باشد شخص وزیر ورزش و جوانان وارد ماجراهای فدراسیون ورزش همگانی شود.
شلوار جین و کفش مردانه در مسابقه پیاده‌روی
نکته عجیب و تاسف‌بار دیگر این همایش‌های پیاده‌روی، نوع پوشش مردم است. پوشش اکثر افرادی که در این همایش شرکت می‌کنند ، هیچ شباهتی به پوشش‌های ورزشی ندارد. قطعاً در هیچ کجای دنیا مردم با لباس‌های رسمی ازجمله کت و شلوار، شلوار جین و کفش‌های رسمی ورزش نمی‌کنند اما در ایران برای همایش پیاده‌روی پوشش غالب افراد این است. به نظر می‌رسد افراد حاضر در این همایش هدفی به جز شرکت در قرعه‌کشی پراید نداشته باشند.


تعداد بازدید :  175