شماره ۱۰۴۸ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
دنبال مقابله با فیفا نباشید

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال ایران درباره محرومیت استقلال از نقل و انتقالات به «شهروند» می‌گوید:   «به هر حال احترام به احکام فیفا جزو مواردی است که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده و در صورت رعایت نکردن جریمه‌هایی در نظر گرفته می‌شود. شاید پیش از این فقط با محرومیت از نوع کسر امتیاز در ایران آشنا بودیم اما محرومیت از نقل و انتقالات نوع ملایم‌تر جریمه از سوی فیفا است. فیفا تاریخ نقل‌وانتقالات هر کشور را دارد و دقیقا می‌داند که در چه تاریخی باید چنین محرومیتی را در نظر بگیرد.»
وی درباره راه فرار استقلال از محرومیت می‌افزاید: «اگر استقلال بخواهد به این حکم اعتراض کند و در انتظار کمیته استیناف باشد که موضوع زمان بری است و فعلا نمی‌تواند از بازیکنان جدید خود استفاده کند. بحث اینجاست که طبق گفته مسئولان استقلال قرار بوده این پول در آلمان به بازیکن پرداخت شود و سپس هم در دوبی به دنبال پرداخت نقدی آن به شیحی بوده‌اند. آنها اگر واقعا دراین‌باره مشکلی داشتند، می‌توانستند از همان امارات پول را به حساب بازیکن واریز کنند تا مورد تأیید فیفا باشد. تنها و بهترین راه حل هم این است که از هر طریقی پول به بازیکن پرداخت شود.»
نصیرزاده در پایان می‌گوید: «در نامه باشگاه استقلال به فیفا نوشته شده وقتی شما نمی‌توانید طلبمان را از جام‌جهانی به دستمان برسانید، ما هم نمی‌توانیم این پول را به دلیل تحریم‌ها واریز کنیم. من یادم می‌آید که یک خانم در کمیته انضباطی فیفا چنین حکم‌هایی را می‌نوشت و الان هم با رسیدن این نامه به باشگاه استقلال، آنها به جای مقابله باید هر چه سریعتر به دنبال راهکاری برای پرداخت پول باشند. باشگاه استقلال نامه‌ای بنویسد که ما پول را از فلان بانک در امارات به حساب بازیکن واریز کردیم و سریعا مشکلش حل می‌شود. نمی‌دانم چرا تا به حال چنین کاری را نکرده‌اند.»

 


تعداد بازدید :  119