شماره ۱۰۴۸ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

 ایران به جای جریمه به ترکیه گاز می‌دهد
شهروند|  حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به قرارداد ترکیه و شکایت گازی این کشور گفت: 1.9‌میلیارد دلار باید به ترکیه پول پرداخت کنیم، اما چون شرکت گاز پولی دراختیار ندارد، توافق کردیم 13.5‌درصد از قیمت گاز ارسالی به ترکیه کاهش دهیم تا این بدهی تسویه شود. او درپاسخ به «شهروند» درباره افزایش قیمت گاز نیز، تأکید کرد: تاکنون پیشنهادی برای افزایش قیمت گاز برای‌ سال ۹۶ ارایه نشده است و درصورت هرگونه تغییر درقیمت فروش گاز اطلاع‌رسانی لازم توسط شرکت گاز انجام می‌شود.
عراقی  با اشاره به ماجرای قطع گاز ترکمنستان گفت: ما به هیچ عنوان زیر بار ادعای آنها نمی‌رویم و آنها باید درجلسات و مذاکرات شرکت کنند و ادعای خود را ثابت کنند، او افزود: مراحل ارسال پرونده به داوری سوییس آغاز شده است و قبل از ارسال این پرونده، ترکمنستان باید به میز مذاکره بیاید. عراقی تأکید کرد: درمذاکراتی که وزیر نفت با طرف ترکمنستانی داشت، قرار براین بود که بدهی ما تبدیل به وام 5‌درصد بین‌المللی شود که براین اساس طرف ترکمنستانی هرگز نمی‌توانست گاز خود را به روی ایران ببندد، اما یک‌طرفه اقدام به قطع‌کردن کرده است.

آب معدنی 60‌هزار تومانی بهداشتی نیست
پیمان فروهر دبیر انجمن آب معدنی و آب آشامیدنی ایران، آب معدنی‌های خارجی که با قیمت‌های بسیار بالا در بازار عرضه می‌شود را فاقد تأیید بهداشتی عنوان کرد و گفت: متوسط قیمت هر بطری کوچک گازدار آب معدنی‌های نروژی موجود در بازار 25هزارتومان و بزرگ گازدار نیز 35‌هزارتومان است، حتی بطری‌های 60‌هزارتومانی نیز در بازار عرضه می‌شود.

اعلام نرخ کالاهای اساسی سبد شب عید
کارگروه تنظیم بازار قیمت‌های مصرف‌کننده کالاهای اساسی شامل برنج، شکر و کره، جهت توزیع در سبد کالای شب عید و عرضه ازطریق شبکه‌های منتخب را تصویب و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد. براین اساس، نرخ هر کیلوگرم برنج هندی مرغوب ۳۸۰۰تومان، برنج اروگوئه ۲۶۰۰تومان و سایر برنج‌های وارداتی ۲هزارتومان است. همچنین قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی جهت عرضه درشبکه‌های توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارمندی و کارگری ۳۲۰۰تومان؛ قیمت فروش بسته‌بندی ۹۰۰گرمی شکر درشبکه‌های توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارمندی و کارگری ۲۹۵۰تومان تعیین شده است.

بیمه‌نشدگان پلاسکو حقوق بیکاری می‌گیرند
فارس| مجتبی درودیان  رئیس اتحادیه پیراهن دوزان گفت: به کلیه بیمه شدگان ساختمان پلاسکو تا 4 ماه بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و براساس آخرین تصمیمات هیأت دولت حتی به کارگرانی که بیمه نبوده‌اند نیز  مقرری بیکاری تعلق می‌گیرد. البته اگر این افراد قبل از 4 ماه در کار دیگری مشغول شوند، بیمه بیکاری آنها قطع می‌شود.


تعداد بازدید :  190