شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بين

2   ایرانی عامل اصلی قاچاق بزرگ‌ترین محموله هرویین به آلمان شناسایی شدند
سیر ترشی و خیارشور با طعم مخدر
اعضای یک گروه شبکه‌ای که سال‌ها در کار قاچاق مواد مخدر بودند برای قاچاق 320 کیلو گرم هرویین به آلمان مواد مخدر را در شیشه‌های خیارشور و سیر ترشی جاسازی کردند.
پلیس آلمان در شهر اسن، ۳۳۰ کیلوگرم هرویین به ارزش برآوردی ۶۳‌میلیون دلار را در شیشه‌های خیارشور و سیرترشی در یک کامیون ایرانی کشف کرد. این بزرگترین محموله هرویینی است که در طول چنددهه گذشته در آلمان کشف و ضبط شده است. پنجشنبه ۹ اکتبر مصادف با ۱۷ مهر بود که پلیس آلمان در شهر اسن، واقع در غرب این کشور، دو مرد را دستگیر کرد.
بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان این محموله از ایران وارد شده و دو فرد دستگیرشده برادر هستند که با یک گروه قاچاق موادمخدر عراقی-سوری رابطه داشته‌اند. این شبکه‌ سال‌ها در کار قاچاق مواد مخدر هستند. راننده کامیون ایرانی نیز دستگیر شده اما هنوز معلوم نیست که از این محموله اطلاع داشته است یا نه.
مظنونان پرونده
طبق گزارش دویچه‌وله که در این مورد تصاویر انتهای این گزارش را هم منتشر کرده، اداره فدرال جنایی آلمان ماه‌ها زیر سرپرستی دادستانی اسن مشغول تحقیق در مورد گروهی بود که به مدت چندین‌سال مقادیر زیادی از مواد مخدر را به اروپای غربی قاچاق می‌کردند. این گروه سوری ـ عراقی مدت‌هاست که مورد سوء ظن قرار داشتند و تصور می‌شود که سال‌ها است مواد مخدر را در محموله‌های سبزیجات جاسازی و به اروپای غربی منتقل کرده‌اند. به گفته اداره فدرال جنایی آلمان، مظنونان دیگری نیز در این پرونده در داخل و خارج از آلمان وجود دارند که پلیس درحال تحقیق درباره آنان است.
یورگ تسیرکه، مدیر اداره فدرال جنایی آلمان به خبرگزاری آلمان گفت‌: تحقیقات ما شبکه بین‌المللی خرید و فروش سازمان‌یافته مواد مخدر و سود فوق‌العاده حاصل از آن را مستند کرده است. به‌گفته او، این کشف بی‌سابقه نشان می‌دهد که محموله‌های بزرگ به آلمان حمل می‌شوند و برای مبارزه با این پدیده نیاز به کار تحقیقی قاطعانه بین‌المللی است.

4سارق مسلح طلافروشی ایلام دستگیر شدند
سارقان طلافروشی پارک کودک ایلام در عملیات‌های جداگانه به دام افتادند. پس از وقوع این سرقت، متهمان در 4 مرحله عملیات در شهرستان‌های ایلام، تهران و جاده ملکشاهی به مهران دستگیر شدند.
آخرین متهم روز پنجشنبه در تیررس پلیس قرار گرفت و تعقیب و گریز آغاز شد. ماموران با شلیک گلوله به سمت خودروی متهم، خودرو را از ناحیه چرخ مورد اصابت گلوله قرار دادند و متهم را دستگیر کردند.
 تیم تحقیق، سلاح‌های به‌کار گرفته‌شده در سرقت مسلحانه طلافروشی را کشف و متهمان در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان این‌که برقراری امنیت و نظم اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم و اساسی این نیرو در استان ایلام است، گفت: دستگیری این سارقان نمونه‌ای از تلاش‌های انجام‌گرفته پلیس در ایلام با عنایت به مدیریت جهادی و تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران جان بر کف نیروی انتظامی در این استان بوده است.
وی با اشاره به عملکرد پلیس طی 6ماه گذشته اضافه کرد:  نیروی انتظامی طی اين مدت در مقایسه با مدت مشابه‌ سال پیش توفیقات بسیاری در حوزه‌های کشف مواد مخدر، کشف سرقت و کاهش جرایم مختلف در استان ایلام داشته است.
دولتی تصریح کرد: ‌خوشبختانه تعامل مناسبی بین مردم و نیروی پلیس در این استان وجود دارد و این تعامل و مشارکت توفیقات مختلفی را برای پلیس در انجام امور محوله و وظایف خود حاصل کرده است که جا دارد از این تعامل و مشارکت مردم ایلام تقدیر و تشکر شود.


تعداد بازدید :  299