شماره ۱۰۴۸ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
داوطلبی

جزییات بسته‌های عیدانه هلال
شهروند| سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر طبق روال هر ‌سال در آستانه نوروز، اقدام به جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مالی و مایحتاج نوروزی برای نیازمندان کرده است. بدین ترتیب که با اعلام فراخوان عمومی از ۱۲ بهمن تا پایان همین ماه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نیکوکار سراسر کشور سرجمع خواهد شد، سپس با توجه به ظرفیت‌های نقدی و غیرنقدی موجود، اقلام ضروری تهیه، بسته‌بندی و از نخستین روز تا ۲۵ اسفندماه، در نشانی‌های ‌ مورد نظر توزیع می‌شود. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، علاقه‌مندان می‌توانند به یکی از روش‌های زیر در این طرح مشارکت کنند:   از طریق کمک نقدی، خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای تهیه اقلام به یکی از راه‌های زیر اعم از شماره‌گیری کد #۵۱۵۱*۷۳۳* با تلفن همراه، پرداخت مستقیم از درگاه سایت این سازمان به نشانی
www.rcs.ir لینک برنامه پنجره‌های امید یا به حساب شماره ۴۲/۱۵۰۰۰۰۰۰ سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نزد بانک ملت و نیز صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دستگاه‌های کارتخوان مستقر در مسیرهای راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و تمامی شعب و خانه‌های داوطلب در سراسر استان‌ها واریز کنند.
همچنین مردم نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را اعم از البسه، پتو، کیف، کفش نو و غیرمستعمل، مواد غذایی تازه و سالم (بدون انقضای تاریخ مصرف)، مواد شوینده، بهداشتی به مراکز یاد‌شده و سازمان‌ها، نهادهای مردمی، موسسات خیریه، مجامع و محافل مذهبی اهدا کرده یا حتی با تحت پوشش قراردادن خانواده‌های نیازمند به‌صورت مستمر و مقطعی در این برنامه خداپسندانه مشارکت کنند. علاوه بر این، کمک‌های اجرایی شامل مشارکت در بسته‌بندی و توزیع سبدهای عیدانه هم از دیگر اقسام کمک به برنامه ملی فرشتگان رحمت است. بر اساس این گزارش متناسب با میزان همراهی خیران، امور اجرایی و محتویات سبدهای عیدانه به تناسب نیازهای بومی هر منطقه متفاوت خواهد بود. تکمیل فرم اطلاعات فردی برای هر نیازمند و نگهداری در آرشیو اطلاعات جمعیت شهرستان و استان، دعوت به حضور مستقیم خیرین و توزیع مستقیم بسته‌های اهدایی، بن کالا و توزیع آن بین نیازمندان، اطلاع‌رسانی اختصاصی به مسئولان و مقامات استانی، خیرین، هنرمندان، ورزشکاران و ... و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرها و رسانه ملی، ارسال دعوتنامه به خیرین و نیکوکاران حقیقی و حقوقی (موسسات مالی، تجاری، کارخانجات، اصناف، موسسات و خیریه‌های مردم‌نهاد) و در صورت نیاز برپایی جشنواره‌ها و بازارچه‌های خیریه با ارایه محصولات استانی به‌عنوان گام‌های آغازین اجرای این برنامه در هفتمین‌ سال اجراست.

توانمندسازی اعضای جوان در طرح «پیمان»
شهروند| جلسه تسهیل‌گری با حضور رابطان استان‌ها و سرپرستان استان‌های منطقه 3 کشوری در راستای طرح پیمان در بوشهر تشکیل شد. معاون امور جوانان اظهار داشت: به‌منظور تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر از جمله حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و با توجه به ماموریت اصلی سازمان جوانان یعنی تربیت و آموزش جوانان و ارتقای سطح دانش آنان جهت انجام فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی در راستای کاهش گرایش به اعتیاد در نوجوانان و جوانان، طرح ملی پیمان اجرا می‌شود.
مریم آلبوغبیش بیان کرد: بوشهر میزبان منطقه ۳ کشوری این طرح است که با حضور اعضای پرشور و مشتاق استان‌های میهمان مراسم استقبال از این عزیزان صورت پذیرفت. تدارک برنامه‌ها، اسکان اعضا، تشکیل جلسه با حضور تسهیل‌گران و استادان طرح از برنامه‌های روز گذشته این طرح بود.


تعداد بازدید :  154