شماره ۱۰۴۸ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
ورزش جهان

جایزه ملکه اسپانیا به اینیستا| ‌آندرس اینیستا در مراسم اهدای جوایز ورزش ملی اسپانیا در سال 2016 که در آن بسیاری دیگر از مشاهیر ورزش این کشور حضور داشتند، جایزه موسوم به «رینا سوفیا» (ملکه اسپانیا) را از دست همسر خوان کارلوس، پادشاه کشورش دریافت کرد. کاپیتان بارسلونا که این جایزه را به پاداش تلاش‌هایش برای از بین بردن خشونت در فوتبال اسپانیا گرفت، گفت: «بسیار خوشحالم که در چنین مراسم بزرگی در کنار بزرگترین ورزشکاران و چهره‌ها حضور دارم و بسیار خرسند و مفتخرم که لایق کسب این جایزه شناخته شده‌ام. می‌خواهم از تمام آنهایی که مرا شایسته کسب این جایزه دانسته‌اند تشکر کنم.»
تغییر رئیس فرمول یک پس از ۴۰ سال| مدیر اجرایی مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان پس از ۴۰ سال عوض شد. «برنی اکلستون» اعلام کرد که جایگاه خود را به عنوان مدیر اجرایی و رئیس گروه مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک از دست داده و «چِیس کَری» جانشین او شده است. اکلستون 86 ساله و 159 سانتی‌متری در این مورد گفت: «من عزل شدم و به همین راحتی کنار رفتم. من دیگر رهبر فرمول یک نیستم و چیس کری جای مرا گرفته است. پست جدید من، چیزی شبیه رئیس افتخاری است که البته هنوز معنی آن را نمی‌دانم.»
پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری دو شبکه روس به فیفا|  الکساندر فایفمن، جانشین مدیر شبکه اول کانال تلویزیونی روسیه از پیشنهاد دو شبکه MATCH و VGTRK این کشور جهت دریافت حق پخش تلویزیونی دو رقابت‌ مهم بین‌المللی فوتبال در  روسیه شامل جام کنفدراسیون‌های 2017 و جام جهانی 2018 خبر داد. او در ادامه میزان رقم پیشنهاد شده این دو شبکه تلویزیونی را 100 میلیون دلار اعلام کرد. قرار است پیشنهاد رسمی این دو شبکه تلویزیونی به صورت رسمی در کمیته اجرایی فیفا مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری و بعد از آن اقدامات لازم برای کسب درآمد از محل آگهی‌های تبلیغاتی انجام شود.
بازپس‌گیری طلای المپیک از فوق‌ستاره سابق برزیل|  «جیبا» فوق‌ستاره سابق تیم‌ملی والیبال برزیل که در فینال المپیک ۲۰۱۲ لندن با شکست برابر روسیه از رسیدن به طلای این
 بازی ها بازماند، اعلام کرده مدال طلا را از روس‌ها پس خواهد گرفت. اخیرا  مشخص شد 7 بازیکن روسیه که در این فینال حاضر بودند، دوپینگ‌شان مثبت اعلام شده و به همین دلیل جیبا اعلام کرد باید طلای روسیه در المپیک لندن پس گرفته شود و به برزیل تعلق بگیرد.


تعداد بازدید :  154