شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
گزارش 2

مرگ 3860 نفر در غرب آفریقا در پی ابتلا به ابولا
ایسنا| سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد که ابولا در پایتخت سه کشور آفریقایی تثبیت شده و میزان رشدش همچنان رو به افزایش است.  به گزارش بی‌بی‌سی،«بروس آیلوارد»، معاون رئیس این سازمان می‌گوید که واکنش جهانی با سرعت پیشرفت این بیماری واگیر در گینه، لیبریا و سیرالئون مطابقت ندارد. این سه کشور خواهان دریافت کمک‌های فوری بین‌المللی برای مقابله با شیوع ابولا شده‌اند. ابولا تاکنون در غرب آفریقا به مرگ بیش از 3860 نفر منجر شده که بیش از 200 نفر آنها کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده‌اند. معاون رئیس سازمان جهانی بهداشت گفته است که اوضاع در غرب آفریقا در مقایسه با 12 روز گذشته وخیم‌تر شده است. اوگفت:  این بیماری در سه پایتخت تثبیت شده و 70‌درصد مبتلایان قطعا خواهند مرد و میزان رشدش از هر نظر رو به افزایش است. در اسپانیا نیز اعلام شده که هفت فرد دیگر مشکوک به ابولا تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

هشدار وزارت بهداشت درباره پیامک‌های دریافت پول
شهروند| پیامک‌هایی که در قبال دریافت وجه و به نام وزارت بهداشت ارسال می‌شود، غیرقانونی و فاقد اعتبار است و هیچ‌گونه ارتباطی با این وزارتخانه ندارد. این توضیح مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره این پیامک‌هاست. عباس زارع‌نژاد ادامه داد:  در این پیامک‌ها که با محتوای هشدارهای بهداشتی و به نقل از وزارت بهداشت ارسال می‌شوند از مردم خواسته می‌شود تا با ارسال عدد یک به شماره 606617 و در قبال پرداخت وجه معادل 750 ریال برای هر پیامک، از این سرویس بهره‌مند شوند که این امر علاوه بر مورد تأیید نبودن محتوای پیام‌ها از سوی این وزارتخانه، دریافت هرگونه وجهی نیز در قبال آن غیرقانونی است.او افزود:  سوءاستفاده از نام و اعتبار وزارتخانه برای ارسال هر گونه پیامک، تخلف است.

کودکان زیر 14‌سال بیمه دندانپزشکی می‌شوند
فارس| کودکان زیر 14‌سال از 20 مهر ماه تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار می‌گیرند. این خبری است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و گفت: «با اجرای طرح بیمه دندانپزشکی کودکان زیر ۱۴ سال، هزینه‌های خانواده‌ها به شدت کاهش می‌یابد.» علی ربیعی درباره پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 14‌سال افزود: «در این بسته به سیاست‌های پیشگیرانه توجه ویژه‌ای شده است ازجمله آموزش بهداشت، معاینه دوره‌ای دندان‌ها، نحوه صحیح مسواک زدن، نخ کشیدن، فلورایدتراپی، فیشورسیلنت، ترمیم، جرمگیری و بروساژ.» به گفته ربیعی، در این طرح سازمان بیمه سلامت 70‌درصد هزینه‌های پیشگیری را در بخش دندانپزشکی پرداخت می‌کند.


تعداد بازدید :  259