شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

آثار هنری سه بانوی هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز مژگان احمری‌پور، مریم تعالی و سایه خزایی در کنار هم در گالری «عقیلی» به‌نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه موضوعی کتاب به مناسبت سالروز تولد محمدرضا شفیعی‌کدکنی در کتابخانه‌ عمومی حسینیه‌ ارشاد روز نوزدهم مهرماه با بیش از 20عنوان کتاب و منابع دیگر برپا می‌شود.

شبکه آی‌فیلم، سریال دهه شصتی «آینه عبرت» را به روی آنتن می‌برد. «آینه عبرت» نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی است که از شبکه اول پخش می‌شد.

مرتضی کاظمی بازیگر مجموعه «تا ثریا» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری از این‌که هنوز بابت این سریال هیچ پولی دریافت نکرده است، گلایه کرد.

دو فیلم ویدیویی «داستان یک روزنه» و «معجزه» به کارگردانی محمدرضا بردبار و محمد ملکی همزمان با عید غدیر در تاریخ 21 مهرماه به نفع بیماران قلبی در پردیس سینما قلهک نمایش داده می‌شود.

باران کوثری با بازی در فیلم کوتاه «او» به کارگردانی حامد اصلانی با سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران همراه شده است.

تصویربرداری فیلم «شاهزاده و گدا» به تهیه‌کنندگی علی بهادر و کارگردانی رسول محمدی در لوکیشنی در تهران با حضور حمید لولایی، ارژنگ امیرفضلی و عباس محبوب روز گذشته آغاز شد.

جعفر صانعی‌مقدم، امیرشهاب رضویان، فرهاد قائمیان، سیدرضا میرکریمی، شهرام مکری، روانبخش صادقی و هومن بهمنش اعضای هیأت داوری بخش مسابقه سینمای ملی سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران هستند.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین کورکی» در بخش غیررقابتی «پنجره‌ای به سینمای آسیا» در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان کره‌جنوبی به نمایش درآمد.

رئیس هیأت امنای شبکه العراقیه عراق اعلام کرد همه فیلم و سریال‌هایی که زمان صدام و در مدح وی ساخته شد بعد از سقوط او به زباله‌دان تاریخ سپرده شد و هیچ‌کدام از آن آثار باقی نمانده است.

مسعود مهرابی مدیر مسئول مجله فیلم در چهارمین جشن جایزه کتاب ‌سال سینمای ایران تجلیل می‌شود.

به گفته حسن هدایت کارگردان سینمای ایران، فیلمبرداری فیلم تازه‌اش با عنوان «جیر جیرک» اوایل آبان ماه‌سال جاری در تهران آغاز می‌شود.

انتشارات آلمانی «هاوزر» در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حق انتشار مجموعه داستان «هفت گنبد» نوشته محمد طلوعی داستان‌نویس جوان ایرانی را خریداری کرده است.

کتاب «تهران، خیابان آشیخ‌هادی» شامل نامه‌های احمد شاملو به ع.پاشایی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

حامد خسروی، مستندساز، که بر اثر تصادف از دنیا رفت، صبح 18 مهرماه، به خاک سپرده شد.

استفن فریرز فیلمساز 73 ساله‌ انگلیسی به پاس یک عمر دستاورد هنری‌اش در زمینه‌ سینما و تلویزیون در جشنواره فیلم لندن مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: حضور کمرنگ افراد مذهبی در عرصه‌های هنری، آفتی بر جامعه هنری است که باید تلاش کنیم تا از ظرفیت این افراد در عرصه‌های مختلف هنری استفاده کنیم.

«دوزخ» جدیدترین اقتباس رمان‌های «دن براون» که «تام هنکس» در آن نقش اصلی را برعهده دارد، تا‌ سال 2016 روی پرده نخواهد رفت.


تعداد بازدید :  290