شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش 5.2‌درصدی اجاره بها

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از اطلاعات قیمت و اجاره مسکن پایتخت در بهار 93، از کاهش 10.1‌درصدی قیمت زمین و افزایش 5.2‌درصدی اجاره مسکن در پایتخت خبر داد.  براساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین  در تهران 44104‌هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 3.8‌درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه‌ سال قبل 10.1‌درصد کاهش داشته است. متوسط مبلغ اجاره ماهانه نیز به‌علاوه سه‌درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های ملکی در شهر تهران 169774 ریال بوده که نسبت به فصل قبل 8‌درصد و نسبت به فصل مشابه‌سال قبل 5.2‌درصد افزایش داشته است.

رتبه اول ایران در مصرف لوازم آرایش

سیدحسین دکمه‌چی رئیس اتحادیه خرازی‌فروشان و لوازم وابسته تهران اعلام کرد مصرف لوازم آرایش در ایران از عربستان پیشی گرفت و به رتبه اول منطقه رسید. او با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان لوازم آرایش ادامه داد: بخش اعظم این بازار بزرگ در اختیار تولیدکنندگان خارجی است که با توجه به تقاضای بازار می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان داخلی از خروج مقادیر قابل توجه ارز از کشور جلوگیری کرد.

توصیه رئیس اتحادیه طلا و جواهر: طلا نخرید

محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد برای نخستین‌بار در چهار‌ سال گذشته قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته به حدود 1183 دلار رسید. اودراین‌باره گفت: البته در روزهای پایانی هفته، مجددا قیمت طلا کمی افزایش یافت. چون با افزایش تقاضای خرید در بازار جهانی افزایش قیمت طلا رقم خورد. در بازار داخلی نیز قیمت سکه که در اوایل هفته گذشته کاهش یافته بود، دوباره در اواخر هفته افزایش داشت. به گفته کشتی‌آرای به دلیل نوسانات زیاد بازار طلا نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی در رابطه با وضع آن حتی تا چند روز آینده داشت و خریداران بهتر است فعلا از خرید طلا صرف نظر کنند.

 

 


تعداد بازدید :  279