شماره ۱۰۴۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

احیای کفش ملی
احمدرضا نیک‌کاراصفهانی مدیرعامل آتیه صبا از احیای کفش ملی سخن گفت و افزود: با مشاوره طراحان ایتالیایی این فیل خفته درحالی به‌عنوان تن‌پوش احیا شده که این شرکت در سال 25 ، 11 هزار نفر پرسنل داشته است و درحال حاضر که  جمیعت ایران ٨٠‌میلیون نفر رسیده است، تنها 600 پرسنل دارد.  برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ٢٠ کارخانه تولید کاغذ از آهک در ایران ازجمله دیگر برنامه‌های آتیه صبا از هلدینگ‌های تابعه صندوق بازنشستگی است.

بنزین گران نمی‌شود
ایرنا| محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ‌سال 96 مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه دیروز این کمیسیون در‌ سال آینده پنج‌درصد از قیمت فروش فرآورده‌های نفتی بدون افزایش قیمت بنزین برای مصرف‌کنندگان به توسعه پالایشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.او خاطرنشان کرد: در لایحه دولت مقرر شده بود 20‌درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد اما براساس مصوبه مذکور 30‌درصد از این درآمدها به صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.
وی یادآور شد: همچنین این کمیسیون 14.5‌درصد از درآمدهای نفتی را به شرکت نفت، 3‌درصد از درآمدهای نفتی را به مناطق محروم، نفت‌‌خیز و گازخیز اختصاص داد.

امضای قرارداد 20 فروند هواپیمای دیگر، به زودی
مهر| کریستین شلر مدیر اجرایی شرکت هواپیماسازی ‌ای.تی.آر فرانسه خبر داد که به‌زودی قرارداد فروش ۲۰ فروند هواپیما به ایران امضا می‌شود. او اعلام کرد: گفت‌وگو با ایران درخصوص خرید ۲۰ فروند هواپیما از شرکت‌ای تی آر به اتمام رسید و امضای این قرار داد قریب‌الوقوع است.

واکنش منفی بازارها به تحلیف ترامپ
ایرنا| محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: تضعیف ارزش دلار در پی برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ»
رئیس جمهوری تازه آمریکا، کاهش قیمت طلا و سکه در بازار را به دنبال داشت. او درباره آخرین وضع بازار طلا و جواهر گفت: قیمت اونس جهانی طلا دیروز در قیاس با آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه) نزدیک به 14 دلار افزایش را تجربه کرد رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در چهارراه استانبول تهران را بر قیمت داخلی طلا و سکه بی‌تأثیر برشمرد.

عیدی امسال کارمندان 780‌هزار تومان
فارس | نوری مدیر تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور از عیدی 780‌هزار تومان کارمندان برای ‌سال‌جاری خبر داد. او با بیان این‌که این موضوع در قانون مدیریت خدمات کشوری براساس ضرایب تعیین شده است، افزود: امسال عیدی کارکنان 780‌هزار تومان پیش‌بینی شده که البته پرداخت آن منوط به تصویب هیأت وزیران است.

قطع سی‌ان‌جی مازندران از امروز
فارس| گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان مازندران برای پایداری انتقال گاز به بخش خانگی از امروز تا سه‌شنبه قطع می‌شود. براساس اعلام سازمان هواشناسی موج جدید سرما از امروز وارد کشور شده است و انتظار می‌رود که مصرف گاز در کشور افزایش پیدا کند. علی نبییان، جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با اشاره به گازرسانی به شمال کشور اعلام کرده است براساس پیش‌بینی هواشناسی با برودت هفت تا 8 درجه‌ای دما در این استان از سوم بهمن‌ماه، گاز ادارات دولتی و جایگاه‌های سی‌ان‌جی قطع می‌شود. مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در همین رابطه گفت: این کار برای کنترل شبکه و مدیریت آن با توجه به برودت و بالا رفتن
مصرف است.


تعداد بازدید :  140