شماره ۱۰۴۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
عارف تأکید کرد
برخورد قانونی با سهل‌انگاری احتمالی نهادهای مسئول در حادثه پلاسکو

ایلنا|  محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که از نخستین لحظات وقوع حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران با حضور در محل حادثه و شرکت در جلسات ستاد بحران از نزدیک پیگیر روند اطفای حریق، آواربرداری و همچنین امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه قرار گرفت، روز گذشته با صدور پیامی، ضمن تأکید بر جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی در مسیر تحقیق و بررسی به‌منظور کشف علل و عوامل بروز این فاجعه دلخراش، خواستار برخورد قانونی با سهل‌انگاری احتمالی نهادهای مسئول در حادثه پلاسکو شد.
در متن پیام اخیر محمدرضا عارف آمده: حادثه دردناک و غم‌انگیز ساختمان پلاسکو که باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده، بار دیگر شجاعت ستودنی و فداکاری نیروهای خدوم و زحمتکش آتش‌نشانی را به اثبات رسانید. این ضایعه دردناک که باعث شهادت جمعی از پرسنل ایثارگر آتش‌نشانی شده است، نشان داد که باید نسبت به ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده کلان شهرها، به‌ویژه تهران و به روز بودن تجیهزات اطفا حریق توجه جدی داشت.
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه پیام خود خاطرنشان کرد: در این مقطع حساس تمامی تلاش‌ها از سوی نیروهای امدادی و خدماتی، مسئولان محترم و فعالان سختکوش رسانه‌ای باید حفظ آرامش فضای جامعه، تسریع در پیدا کردن افرادی که در زیرآوار مانده‌اند، درمان آسیب‌دیدگان، التیام‌بخشی به خانواده‎های داغدار و جبران خسارت کسبه محترم شاعل در ساختمان پلاسکو باشد و باید از هرگونه بهره‌برداری‌های سیاسی جدا خودداری کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد: مطمئناً پس از پایان آواربرداری باید با بررسی‌های کارشناسانه نسبت به برخورد قانونی با کوتاهی و سهل‌انگاری احتمالی مسئولان و نهادهایی که در این حادثه مسئولیت داشتند. اقدام لازم صورت بگیرد تا در آینده شاهد اینگونه حوادث تلخ و اندوه‌بار نباشیم.
عارف در پایان ضمن همدردی مجدد با خانواده‌های داغدار به‌ویژه پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی و تسلیت این ضایعه دردناک به ملت غیور ایران از خداوند رحمان و رحیم برای این عزیزان غفران الهی و برای خانواده‎های آنان صبر و اجر و سلامتی مسالت کرد. این درحالی بود که عارف پیش از نیز بلافاصله پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بر هماهنگی بسیار خوب میان نهادهای امدادی و خدماتی و سایر دستگاه‌ها اعم از اورژانس، آتش‌نشانی، شهرداری، ارتش و سپاه پاسداران و نیروی انتطامی تأکید کرده بود و با ابراز امیدواری نسبت به این‌که خسارت‌های این حادثه حداقل ممکن باشد، اعلام کرد: برخی از آسیب‌دیدگان به سرعت تحت مداوا قرار گرفتند و برای کمک به محل حادثه مجدداً رجوع کردند که نشان از حس همکاری و نوع دوستی شهروندان تهرانی دارد.

 


تعداد بازدید :  149