شماره ۱۰۴۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری از محل آواربرداری ساختمان پلاسکو بازدید کرد
روحانی: دربرابر فداکاری آتش‌نشانان سر تعظیم فرود می‌آوریم
تأمین‌اجتماعی درباره کارگرانی که شب عید بیکار شده‌اند، به سرعت اقدام کند

شهروند| دو روز پس از فاجعه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو، واقع درخیابان جمهوری تهران برخی از مسئولان بلندپایه کشوری از محل آوار این ساختمان بازدید کردند.
صبح روز گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهوری با حضور درمحل حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکوی تهران و درگفت‌وگویی با خبرنگاران، تصریح کرد: این حادثه بسیار تلخ باید درسی برای آینده باشد اما دراین حادثه همه مسئولان هماهنگی و همکاری بسیار خوبی داشتند. حسن روحانی افزود: آتش‌نشانان عزیز و فداکار، امدادگران، تیم پزشکی و تیم‌های مسئول نظم‌دادن به امور و مقامات نظامی یک همکاری و هماهنگی بسیار خوب و ستودنی داشتند و این همکاری ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری، با بیان این‌که همه ما درعین‌ حال نگران عزیزانی هستیم که در زیر آوار مانده‌اند، گفت: امیدوارم با تلاش‌ها هماهنگی‌های که انجام می‌گیرد، بتوانیم برخی از آنان را به سلامت خارج کنیم و آنهایی که جان عزیز خودشان را از دست دادند، در دل مردم برای همیشه جاودانه می‌مانند؛ چراکه اینها برای نجات مردم رفتند و خودشان درمیان آتش و دود و آهن گرفتار شدند و خداوند به آنها در دنیا و آخرت اجر و به خانواده‌های عظیم‌الشأن آنها صبر دهد و همه ما نسبت به این فداکاری و این حماسه‌ای که آتش‌نشان‌ها و امدادگرها به وجود آوردند، باید سر تعظیم فرود آوریم.
روحانی گفت: اقدامات زیادی باقیمانده که باید انجام بگیرد، اولا آواربرداری‌ها باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم همه افرادی را که زیر آوار مانده‌اند، خارج کنیم. همچنین باید تلاش کنیم تا شرایط این خیابان که یک خیابان حساس تجاری آن هم درشب عید است، سریع‌تر به حالت عادی برگردد. متأسفانه کارگرهایی دراین روزهای نزدیک به عید بیکار شدند که تأمین‌اجتماعی باید به فوریت دراین زمینه اقدام کند. رئیس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت جبران خسارات زیان‌دیدگان دراین حادثه، اظهار داشت: دولت، شهرداری، شورای شهر، شرکت‌های بیمه و همه مقامات مسئول ان‌شاءالله دست به دست هم خواهند داد تا خسارت‌ها را جبران کنند و ازمردم بزرگوار سراسر کشور به خاطر همدلی‌ و همبستگی‌ که دراین حادثه دردناک داشتند، تشکر می‌کنم.
روحانی تصریح کرد: مهم این است که از امروز به بعد برای مناطق تجاری یا مسکونی که احتمال خطری شبیه به آن دارد، بیش ازپیش برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود تا این‌گونه حوادث کمتر شود.
رئیس‌جمهوری درپاسخ به این پرسش که «ما بافت‌های فرسوده فراوانی داریم، دولت چه برنامه‌ای دارد که این بافت‌ها را مدرن کند تا شاهد این اتفاقات نباشیم»، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت راه‌وشهرسازی دراین زمینه تلاش می‌کنند، اما درعین‌ حال یک برنامه جامع‌تری را برای بافت‌های فرسوده نیاز داریم. اگر بتوانیم پیوندی میان کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و بانک‌ها ایجاد کنیم، آنها می‌توانند با سرمایه‌گذاری مشترک روی این بافت‌های فرسوده، فعال شوند تا به این ترتیب هم صاحبان بافت‌های فرسوده صاحب ساختمان‌های جدید شوند و هم سود این سرمایه‌گذاری‌ها بازگردد. رئیس‌جمهوری افزود: ما درحال انجام این برنامه‌ریزی‌ها هستیم. بنابراین موضوع بافت‌های فرسوده و همچنین ساختمان‌های آسیب‌پذیر یکی از مسائل بسیار مهمی است که دولت توجه ویژه به آن دارد و دراین زمینه، هماهنگی و همکاری با قوه‌قضائیه و مجلس شورای اسلامی، شهرداری شروع شده که باید به آن سرعت بیشتری داد.
لاریجانی: شهرداری‌ها مکلفند سیستم‌های ایمنی را مطابق استانداردها سامان بدهند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته ضمن بازدید از محل آواربرداری ساختمان پلاسکو گفت: طبق قانون تمام مراکز تجاری باید سیستم‌های امنیتی را مطابق استانداردهای ابلاغی، اجرا کنند و شهرداری‌ها نیز مکلفند این کار را سامان دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی درجریان بازدید ازمحل حادثه ساختمان پلاسکو درتهران، در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز تأسف از وقوع این حادثه دردناک و تسلیت به خانواده بازماندگان، اظهار داشت: نکته فوری و مهم درحال حاضر آواربرداری و امدادرسانی است تا زودتر این غائله را به جایی برسانیم و مشکل این منطقه را حل کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مسأله دیگر مربوط به یکسری نظامات امنیتی است که برای مناطق تجاری باید رعایت شود.
لاریجانی ادامه داد: دراین رابطه خوشبختانه یک بند درقانون برنامه توسعه آمده است که تمام مراکز تجاری باید سیستم‌های امنیتی را مطابق ضوابط و استانداردهایی که به آنها ابلاغ می‌شود، اجرا کنند و شهرداری‌ها نیز مکلفند این کار را سامان دهند.
درعین ‌حال سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز روز گذشته طی پیامی آمادگی خود را برای کمک به عملیات امدادرسانی اعلام کرد. روزگذشته همچنین سردار نجات قائم‌مقام سازمان اطلاعات سپاه، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از محل آواربرداری ساختمان پلاسکو بازدید کردند.


تعداد بازدید :  133