شماره ۱۰۴۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
تلاش بی‌فایده فدراسیون برای حل مناقشه با عربستان
معضلی که همیشگی شد

شهروند| در شرایطی که یک ماه تا آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده، امیدهای ایران برای حل مشکل میزبانی از نمایندگان عربستان هر روز کمرنگ‌تر می‌شود.
میانجیگری در کار نبود
هفته گذشته بود که علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال طبق قرار قبلی راهی سوییس شد تا در جلسه‌ای با نام میانجیگری بین ایران و عربستان شرکت کند اما بعد از بازگشت نماینده فدراسیون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی سایت فدراسیون فوتبال ابلاغ نشد تا مشخص شود که اتفاق جدیدی رخ نداده است. امیر عابدینی، سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون و عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ دراین‌باره می‌گوید: «اصلا بحث میانجیگری در کار نبوده و عربستانی‌ها از موضع خود کوتاه نیامدند. آنها با توجه به این‌که از حمایت AFC برخوردار هستند، حاضر نیستند به ایران بیایند. حتی ما گفتیم که حاضریم به عربستان برویم، به شرطی آنها هم بیایند اما بازهم زیر بار نرفتند.»
معضل عربستان همیشگی شد؟
از شواهد پیداست نمایندگان ایران برای دومین‌سال باید برای بازی با نمایندگان عربستان به کشور ثالث بروند و حتی از حق میزبانی هم محروم هستند. به نظر می‌رسد تا زمانی که تغییر جدی در راس کنفدراسیون آسیا به وجود نیاید و شیخ سلمان با ملیت بحرینی به کارش ادامه دهد، معضل میزبانی ایران و عربستان ادامه‌دار خواهد بود. البته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال امروز در ادامه مذاکرات راهی ابوظبی می‌شود تا شاید بتواند راه حلی برای حل مناقشه به وجود آمده میان ایران و عربستان پیدا کند اما بعید به نظر می‌رسد که عربستانی‌ها با توجه به حمایتی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار هستند، از موضع خود کوتاه بیایند. بدین ترتیب بعد از ذوب‌آهن که عمان را به‌عنوان محل میزبانی خود از نمایندگان عربستان برگزیده، به نظر می‌رسد 3 تیم دیگر نیز باید اقدامات خود را برای میزبانی در کشور ثالث انجام دهند.


تعداد بازدید :  158