شماره ۱۰۴۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

تقدیر رئیس کمیسیون بهداشت از خدمات هلال‌ در حادثه پلاسکو
هلال‌احمر از ابتدای حادثه در صحنه بود

شهروند| رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از خدمات هلال‌احمر در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو تهران تقدیر کرد. دكتر علی نوبخت در نشست مسئولان سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اعضای کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و عمران مجلس که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تقدیر از خدمات هلال‌احمر در حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هلال‌احمر از ابتدای این حادثه همانند همیشه در صحنه حاضر بود و تاكنون اقدامات موثري در كنار ساير نيروهاي حاضر در محل حادثه داشته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال:  هیچ هتلی در کربلا آتش نگرفته است

شهروند|  رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد:   در هیچ یک از هتل‌هایی که زائران کربلایی در آن مستقر باشند آتش‌سوزی نداشتیم. دکتر علی مرعشی با تکذیب خبر آتش سوزی روز گذشته در هتلی در کربلا گفت:  در اتاق مدیریت یک هتل واقع در کربلا آتش‌سوزی بسیار کوچکی رخ داد که فقط دودگرفتگی مختصری به وجود آمد و خساراتی هم نداشته است. او تأکید کرد: در کربلا در هیچ هتلی که زائران ایرانی در آن مستقر باشند، آتش‌سوزی نداشتیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌:  هلال‌احمر در ٣١ استان کشور ١١٥واحد توانبخشی دارد
شهروند|  معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر در ٣١ استان کشور، ١١٥واحد توانبخشی دارد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به سابقه طولانی هلال‌احمر ایران در امر توانبخشی گفت: توسعه توانبخشی در هلال‌احمر منوط به تأمین منابع مالی است.
دکتر حسن صفاریه با تأکید بر اینکه هلال‌احمر متولی توانبخشی در کشور نیست و وزارت بهداشت این وظیفه را برعهده دارد، گفت: هلال‌احمر به دلیل سابقه ٤٠ساله در امر توانبخشی برای همکاری با وزارت بهداشت پیشقدم است. وی با بیان اینکه وزارت بهداشت نیز بر گسترش موضوع توانبخشی با همکاری هلال‌احمر در کشور تأکید دارد، گفت: توسعه توانبخشی در هلال‌احمر منوط به تأمین منابع مالی است. صفاریه با اعلام اینکه هلال‌احمر در ٣١ استان کشور، ١١٥واحد توانبخشی دارد، گفت: این واحدها شامل بخش‌هایی مانند فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، ‌شنوایی‌سنجی و ارتز و پروتز است.  وی با تأکید بر ای‌که هم‌اکنون کشور نیازمند مراکز توانبخشی بزرگ و پیچیده است، گفت: باید مراکزی ایجاد شود تا بیمار از تخت بیمارستانی به تخت توانبخشی منتقل شود و سپس به جامعه برگردد که متأسفانه این امکانات در کشور وجود ندارد.

امیر لـله‌گانی به‌عنوان مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت منصوب شد
شهروند|  طی حکمی از سوی دکتر محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر امیر للـه‌گانی به سمت مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.  در این حکم خطاب به دکتر للـه‌گانی آمده است:  
نظر به تعهد، تخصص و تجارت ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوید تا نسبت به امور ذیل اهتمام ورزید.
ایجاد بستر لازم به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و پژوهشی جهت تحقق سند دانشگاه اسلامی؛ ایجاد بستر لازم جهت مشارکت فعال و حداکثری دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی؛ حمایت از تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و نشریات دانشجویی و توزیع عادلانه امکانات میان آنها؛ پرکردن اوقات فراغت دانشجویان به منظور ایجاد نشاط، امید، ارتقاي بینش فرهنگی و سیاسی، ارتقاي باورهای دینی و ملی؛ رشد فکری و علمی دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی از طریق برپایی مستمر و عالمانه کرسی‌های آزاداندیشی؛ تلاش در جهت تحقق سبک زندگی سالم ایرانی-‌اسلامی؛ تلاش در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی دانشجویان مراکز آموزش عالی و جامعه پزشکی جهت ترویج و توسعه فرهنگ سلامت امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

 


تعداد بازدید :  142