شماره ۱۰۴۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات هلال:
باید فرهنگ خودارزیابی در هلال‌احمر حاکم شود

شهروند| مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر در گردهمایی شورای مدیران جمعیت فارس گفت: این اداره کل رویکرد مسأله محوری و مچ‌گیری ندارد و اعتقاد ما این است که بایستی فرهنگ خود ارزیابی در استان‌ها، معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه جمعیت هلال‌احمر حاکم شود.
کیوان روان نخجوانی درشیراز و درجمع معاونین، مدیران ستادی و روسای شعب این جمعیت، اظهار کرد: مدیران عامل استان‌ها باید علاوه بر ارزیابی مستمر زیرمجموعه خود، نسبت به انتقال بازخورد مأموریت‌ها و برنامه‌های ابلاغی به جمعیت مرکز اقدام کنند. نخجوانی افزود: اجرای برنامه‌ها و انعکاس نظرات کارشناسی استان‌ها و همچنین بازخورد مأموریت‌ها به جمعیت مرکز، موجب خواهد شد تا در رویه عمل و عکس‌العمل، شاهد بهبود، تعالی و رشد برنامه‌های جمعیت در آینده باشیم.  وی به‌عنوان مثال، موازی‌کاری را یکی از آسیب‌های برنامه‌ای عنوان و تصریح کرد: موازی‌کاری علاوه بر هدررفت سرمایه‌ها، انگیزه عوامل اجرایی جمعیت را نیز سلب می‌کند. نخجوانی دربخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ساماندهی املاک جمعیت هلال‌احمر و ارزیابی عملکرد استان‌ها دراین‌ خصوص گفت: درجمعیت مرکز کمیته‌ای به دستور رئیس جمعیت و با عضویت مدیرانی مانند مدیران کل حقوقی و املاک، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و حراست تشکیل شده است که اطلاعات تمامی املاک جمعیت به تفکیک جمع‌آوری و درحال بررسی آن هستند. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر درهمین زمینه خواستار تعامل موثر و پیگیری‌های حقوقی درسطح استان‌ها برای احیا و بازپس‌گیری املاک تحت تصرف جمعیت و ساماندهی آنها شد.
برنامه‌های مصوب و ابلاغی
 ملاک ارزیابی عملکرد در استان‌ها
نخجوانی با بیان این‌که هیچ موضوع پنهان و متن نانوشته‌ای ملاک عمل اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر برای ارزیابی استان‌ها نیست، توضیح داد:   ملاک ما دراین زمینه برنامه‌های مصوب و ابلاغی جمعیت هلال‌احمر می‌باشد که اعتبار آن به استان‌ها اختصاص یافته است. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اضافه کرد:   نسخه امتحانی این اداره کل همان دستورالعمل‌های ابلاغی است و حاصل عملکرد استان‌ها باید انطباق بین برنامه‌های عملیاتی و شاخص‌های مالی باشد.
برنامه چشم‌انداز و انسجام آموزش‌ها
 دو دستور کار ریاست فعلی جمعیت
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر دربخش دیگری ازسخنان خود به دو موضوع مهم اشاره کرد که از ابتدای دوران ریاست فعلی جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.
نخجوانی تدوین برنامه پنج‌ساله جمعیت منطبق با برنامه ششم توسعه را یکی از این عناوین اعلام و اظهار کرد: این برنامه از ابتدای ‌سال 96، ملاک عمل جمعیت هلال‌احمر قرار خواهد گرفت و تمامی نظرات مدیران دلسوز و کارشناسان خبره جمعیت درتهیه و تنظیم آن لحاظ شده است.  وی انسجام آموزش‌های جمعیت را دیگر اقدام مدیریتی دکتر ضیایی عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها شامل آموزش‌های ضمن کارکنان و آموزش‌های آمادگی و امدادی به مردم بوده که درقالب تشکیل معاونت آموزش، پژوهش و فناوری درستاد مرکز و معاونت‌های تابعه در استان‌ها، تحقق یافته است.
جمعیت هلال‌احمر
 رقیب هیچ نهاد دیگری نیست
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر دربخش پایانی سخنان خود دراین گردهمایی گفت:   جمعیت هلال‌احمر رقیب هیچ نهاد دیگری نیست و برای تحقق اهداف و مأموریت‌های ملی و بین‌المللی خود، با روحیه همکاری و تعامل، ازظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های همکار نیز به خوبی استفاده می‌کند. نخجوانی درجمع‌بندی سخنان خود بر تعامل بین‌بخشی مدیران عامل استان‌ها و روسای شعب با دستگاه‌های همکار به‌ویژه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تأکید کرد و این تعامل را باعث افزایش راندمان عملکردی جمعیت دانست.


تعداد بازدید :  200