شماره ۱۰۴۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
طرح تازه وزارت صنعت برای برندهای ترکیه‌ای بازار ایران کلید خورد
تولید پوشاک ترک - ایرانی

شهروند|  ایرانی‌ها در تولید پوشاک با ترکیه سهیم می‌شوند. براساس طرح تازه وزارت صنعت، معدن و تجارت از این پس هر برند خارجی که قصد ورود به بازار ایران را داشته باشد، باید 20‌درصد تولیدات خود را به دست تولیدکنندگان ایرانی بسپارد. بر همین اساس طرح تازه «تکاپو» برای همکاری ایران و پوشاک‌ معروف ترکیه‌ای کلید خورد. علیرضا مردفرد، مدیر توسعه رسته پوشاک با اعلام این خبر به ایرنا گفت: یکی از طرح‌های اشتغال که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید پیگیری می‌کند، طرح تکاپو است. در این طرح، وزارتخانه درصدد است بنگاه‌های موجود در کشور که با ظرفیت پایینی تولید می‌کنند را ارتقا بخشد و بتواند واحدهای کوچک را برای هم‌افزایی به واحدهای بزرگ متصل کند.  به گفته مردفرد همچنین براساس این قانون 50‌درصد تولیدات داخلی که تحت برند خارجی در ایران تولید می‌شود، باید صادر شود.  گفتنی است این طرح در رسته‌های مختلفی که می‌تواند اشتغالزا باشد، طراحی شده است و به‌طور عام تأکید بر بنگاه‌های خرد و متوسط دارد. مدیر توسعه رسته پوشاک در طرح ملی تکاپو گفت: کاری که با اجرای طرح تکاپو در ایران در حال عملیاتی‌شدن است، تعامل و فراهم کردن شرایط مساعد برای همکاری و تولید مشترک میان برند خارجی با تولیدکنندگان داخلی در زمینه پوشاک است. مردفرد همچنین از تأسیس مرکزی تحت عنوان مرکز آموزش و تجارت پوشاک در تهران خبر داد و افزود: با ایجاد چنین مرکزی تولیدکنندگان داخلی که آمادگی برای تولید تحت برندهای معروف خارجی داشته باشند، می‌توانند از طریق این مرکز به شکل صحیح و استاندارد به آن برند‌های بین‌المللی متصل شوند.
او گفت: هم اکنون یکی از برندهای معروف ترکیه را با برندهای متفاوت ایرانی که هر کدام در زمینه‌های مختلف نظیر لباس جین، کت تک، پوشاک کودک، جوراب و برخی تولیدات دیگر فعالیت می‌کنند، ارتباط دادیم. پیش از برقراری این ارتباط، توانمندی شرکت‌های ایرانی را انجمن صنایع پوشاک کشور اعتبارسنجی کرده است. او افزود: هیأت چهار نفره‌ای که چندی پیش از ترکیه به ایران آمده بودند، در مدت سه روز از کارگاه و کارخانه‌های تولید پوشاک ایرانی بازدید کردند و نمونه‌هایی برای ترکیه فرستاده شد.
گفتنی است صنعت پوشاک ازجمله صنایع اشتغالزا در همه کشورهای جهان محسوب می‌شود. گردش مالی صنعت پوشاک در جهان سالانه به‌طور میانگین حدود 400‌میلیارد دلار است.


تعداد بازدید :  127