شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  64‌درصد خصوصی‌سازی در بورس بود| علی‌عباس کریمی، معاون توسعه بورس اوراق بهادار تهران گفت:  64‌درصد خصوصی‌سازی صورت گرفته در کشور توسط بازار بورس و فرابورس بوده اما بورس هنوز نتوانسته جایگاه خود را در اقتصاد کشور بیابد. او افزود:  از‌ سال 46 تاکنون این نهاد در اقتصاد کشور نقش دارد ولی هنوز نتوانسته جایگاه خود را در اقتصاد کشور بیابد.

  انتقال دو شرکت به فرابورس| امیرحمزه مالمیر، معاون ناشران و اعضای بورس تهران گفت:  براساس تصمیم هیأت‌پذیرش نام شرکت کف با توجه به از دست دادن برخی از شرایط پذیرش از فهرست بورس تهران لغو شده و به بازار پایه فرابورس منتقل می‌شود. او افزود: درخواست شرکت فولاد کاویان نیز در هیأت پذیرش مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد سهام این شرکت توسط سهامدار عمده خریداری شود و پس از گذشت 3ماه این شرکت به بازار پایه فرابورس انتقال یابد.

  ماه خانه‌تکانی سبد سهام| احسان رضاپورنیکرو، کارشناس بازار سرمایه گفت: مهرماه اهمیت زیادی برای تصمیمات سرمایه‌گذاران در بازار سهام دارد چون آنها با ارزیابی گزارش‌های 6ماهه شرکت‌هایی را که در 6ماهه نخست عملکرد مطلوبی نداشته و پیش‌بینی نمی‌شود در 6ماهه دوم نیز دستخوش تغییر اساسی شوند، حذف و گزینه‌های پرپتاسیل‌تر و با چشم‌انداز عملکرد و سودآوری مناسب‌تر را جایگزین می‌کنند.

  معامله 7400 میلیارد ریال کالا |طی هفته منتهی به 17 مهرماه، حدود 392 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 7400 میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت .در این هفته در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی حدود 114 هزار تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به 2229 میلیارد ریال معامله شد.به جز این حدود 98 هزار تن انواع مقاطع فولادی توسط مشتریان خریداری شد.


تعداد بازدید :  212