شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
مشارکت فولاد هرمزگان در امداد و نجات منطقه‌اي

مراسم گراميداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی با حضور مديركل مديريت بحران استان، مديرعامل و جمعي از پرسنل فولاد هرمزگان در ايستگاه آتش‌نشاني اين شركت برگزار شد.
مديركل مديريت بحران استان هرمزگان گفت: پيشگيري از بروز حوادث شغلي از ابعاد انساني، اجتماعي و اقتصادي حايز اهميت است كه دستيابي به ايمني در فعاليت‌هاي صنعتي و نيل به فرهنگ ايمني مستلزم انجام اقدامات بنيادي است كه يكي از مهم‌ترين آنها ايجاد شرايط لازم جهت ارتقاء سطح آگاهي پرسنل در محيط‌هاي كاري است.
 ارسلان بهاري ميمندي بيان داشت: شركت فولاد هرمزگان با توجه به امكانات و تجهيزات خوبي كه در زمينه آتش‌نشاني دارند در حوادث بزرگي كه اتفاق افتاده به خوبي مشارکت داشته و اين بيانگر حس انسان‌دوستي و چابکي کارکنان اين شرکت است. وي گفت: آنچه در اين مجموعه عظيم صنعتي مشهود است رعايت قوانين ايمني است و بيانگر فرهنگ ايمني مقدم بر کار و توليد بدون حادثه است.
وي خاطرنشان كرد: ایجاد فضای سالم و ایمن کار مستلزم همکاری متقابل همگان در محيط‌هاي كاري است كه كاهش آسيب‌ها و حوادث شغلي در محيط‌هاي صنعتي به رونق اقتصادي و اجتماعي در جامعه كمك مي‌كند كه اولين گام در جهت پيشگيري از حوادث كاري بررسي علل وقوع حوادث و پيشگيري از بروز آن است.
وي اظهارداشت: نيروي كار بخش پراهميتي از سرمايه ملي و از پايه‌هاي توسعه اقتصادي و اجتماعي هر جامعه‌اي است كه حفاظت از تندرستي و سلامتي نيروي كار خصوصا در محيط‌هاي صنعتي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه خوشبختانه در شركت فولاد هرمزگان با نظم كاري كه وجود دارد اقدامات خوبي صورت گرفته است.
مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان در اين مراسم روز آتش‌نشاني و ايمني را به آتش‌نشانان و كاركنان ايمني اين مجتمع بزرگ صنعتي تبريک گفت.
وي توجه به سلامت و ايمني همکاران را يک وظيفه اخلاقي، انساني و وجداني دانست و افزود: همه ما در مقابل حفظ سلامت و ايمني تمام افرادي که وارد فولاد هرمزگان مي‌شوند، مسئول هستيم.
مدير ايمني، بهداشت و محيط‌زيست شرکت فولاد هرمزگان نيز در اين مراسم طي سخناني مسئولان و مديران شرکت را به نوعي در زمره مسئولان ايمني شرکت دانست که در دو جبهه صيانت از نيروي انساني و توليد انجام وظيفه مي‌کنند.
علي‌اکبر محمودصالحي به ضرورت اشاعه فرهنگ ايمني اشاره کرد که در اين زمينه تدوين دستورالعمل جامع ايمني اهميت بسياري دارد.
وي افزود: در راستاي بهبود شرايط و ايمن‌سازي محيط کار برگزاري کلاس‌هاي ايمني عمومي و تخصصي که در 6 ماهه اول ‌سال‌جاري رشدي در حدود 5/1 برابر نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل داشته، پيگيري مستمر درخصوص تهيه لوازم حفاظت فردي داراي سطح کيفي بالا و جلوگيري از بروز هرگونه وقفه در توزيع با توجه به مشکلات قبلي، پيگيري درخصوص تهيه بيش از 1000 عدد تابلوهاي ايمني و علایم هشداري و نصب بيش از 500 عدد آنها در مقاطع مختلف شرکت با توجه به نوع خطرات، پيگيري در اجراي پروژه شناسايي خطرات و ارزيابي ريسک که با همکاري واحد تضمين کيفيت در مرحله اجرا است. (آموزش‌ها ارایه شده و تيم‌هاي شناسايي خطرات تعيين شده‌اند)
مدير ايمني، بهداشت و محيط‌زيست شرکت فولادهرمزگان تدوين و ابلاغ گردشکارهاي موثر در بخش ايمني، اصلاح گردشکارهاي پرميت و کارت خطر از دو جنبه تسهيل در روند انجام کارها و افزايش ضريب ايمني فعاليت‌ها، آناليز مستمر حوادث و پيگيري اقدامات اصلاح مورد نياز به منظور جلوگيري از بروز حوادث مشابه، پيگيري درخصوص راه‌اندازي سيستم‌هاي HSE با همکاري واحد IT که بخشي از سيستم يکپارچه MIS شرکت است و درحال حاضر بيش از 95درصد پيشرفت داشته است.
علي‌اکبر محمودصالحي به بخش آتش‌نشاني اشاره کرد و گفت:   خودکفايي کامل در زمينه شارژ تمامي کپسول‌هاي اطفاء حريق، کاهش زمان‌هاي اطفاء حريق، کاهش زمان‌هاي تعميرات ماشين‌آلات، افزايش توانمندي نفرات آتش‌نشان از طريق کسب آموزش‌هاي عملي پيشرفته و خريد تجهيزات مربوط به امداد و نجات به منظور تقويت توان مقابله با شرايط اضطراري ازجمله اقدامات صورت گرفته است.
در حاشيه اين مراسم ضمن برپايي نمايشگاه تجهيزات امداد و نجات و آتش‌نشاني، سالن بدنسازي و آمادگي جسماني ويژه آتش‌نشانان افتتاح شد.
گفتني است در اين مراسم از10 آتش‌نشان، اين مردان بی‌ادعا و تلاشگران ایثارگر و همچنين از  نفرات  برتر ايمني از واحدهاي مختلف شركت فولاد هرمزگان تجلیل به‌عمل آمد.


تعداد بازدید :  120