شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس:
شهروندان در حفظ زیبایی شهر باید کوشاتر باشند

به همت شهرداری منطقه یک بندرعباس و با حضور معاون خدمات شهری نخستین دوره آموزشی پاکبانان برگزار شد.
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در این مراسم گفت:  دین مبین اسلام به کار و تلاش نگاه ویژه‌ای داشته است پس باید به ضرورت آن پی برد.
حسین رنجبر با اشاره به این‌که در شهرداری بندرعباس نگاه ویژه‌ای به پاکبانان به‌عنوان یکی از عناصر مهم زیبایی شهر توجه می‌شود، اظهار کرد: باید به بخش آموزش این قشر زحمتکش بیش از پیش توجه شود و با برگزاری دوره‌های مختلف به آموزش صحیح آنها به‌ویژه در حوزه بهداشت بپردازیم.
وی با بیان این‌که پاکبانان یکی از بزرگترین کارهای عبادتی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: این انسان‌های رنج کشیده و پرتلاش در نیمه‌های شب باعث پاکیزگی و حفظ سلامت شهر و شهروندان می‌شوند. پس امیدواریم شهروندان با قدر دانستن این تلاش و کوشش در جهت تمیزی شهر گام بردارند و با به‌موقع گذاشتن زباله‌های خود در محل‌های تعیین شده به زیبایی شهر همت بورزند.
رنجبر با اشاره به این‌که معابر شهر بندرعباس را به درجات یک، 2 و 3 تقسیم بندی شده است، خاطرنشان کرد: معابر درجه‌یک و 2 هر روز و معابر درجه 3 یک روز درمیان و معابر ویژه به صورت 3 مرتبه در روز با نظارت ویژه مورد تنظیف قرار می‌گیرند.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با بیان این‌که طبق ماده 16 پسماند شهری اگر کسی خارج از زمان تعیین شده زباله را بیرون بگذارد معادل روزی 700‌هزار ریال جریمه می‌شود، افزود: ما مدافع حقوق پاکبانان خود هستیم و در شهرداری همواره گفته شده که فرقی بین پرسنل و پاکبانان نیست و باید این انسان‌های پرتلاش را ارج نهیم.
وی در پایان گفت: تا زمانی که اهرم قانون به کمک شهرداری در بخش تنظیف شهری نیاید فرهنگسازی به تنهایی راهگشا نیست و امیدواریم شهروندان در این بخش همکاری مناسبی به خرج دهند تا شهری زیبا داشته باشیم.
لازم به ذکر است، در این همایش آموزش بهداشتی پاکبانان توسط مدرسان مطرح و در پایان با اجرای برنامه‌های شاد از پاکبانان شهرداری منطقه یک تجلیل به عمل آمد.


تعداد بازدید :  218