شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
سیدحسن خمینی:
امامی را مطرح کنیم که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

جماران|  یادگار گرامی امام با تأکید بر این‌که باید امامی را مطرح کنیم که پاسخگوی نیاز جامعه باشد گفت: مراقب باشیم امامی که معرفی می‌کنیم خدای ناکرده «کاریکاتوری از امام» نباشد و نسبت‌های اجزای این اندیشه بر هم نریزد. آیت‌الله سیدحسن خمینی در همایش «جایگاه اخلاق در ساحت تربیت دانش‌آموزی با نگاهی به اندیشه تربیتی امام‌خمینی(س)» که در محل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: اولین سؤال در مورد طرح شخصیت امام در کتب درسی این است که چرا باید امام را مطرح کنیم؟ ممکن است این سؤال مطرح شود که از میان تمام شخصیت‌های بزرگ تاریخ چرا باید امام را مطرح کنیم و سخن امام را به دانش‌آموز امروز که زن و مرد فردا است توضیح دهیم؟ یادگار گرامی امام گفت: مثلا امام ‌سال 66 فرمود اگر از صدام بگذریم از آل‌سعود نمی‌گذریم؛ این‌طور نیست که قطع ارتباط در آن مقطع یک قضیه حقیقیه باشد اما بحثی که در مورد حضور زنان، مردم و دین در جامعه دارند مربوط به زمان خاصی نمی‌شود. مشکل این است که کسی جمله را بگیرد و بدون توجه به قبل و بعد آن را مطرح کند. سیدحسن خمینی گفت: اگر روی ولایت فقیه که از ارکان اندیشه امام است تأکید می‌کنیم باید روی حقوق مردم هم تأکید کنیم، اگر روی حقوق مردم تأکید می‌کنیم باید در چهارچوب دین باشد، اگر به ارزش‌های ظاهری توجه می‌کنیم باید به درون هم توجه کنیم، اگر روی مبانی اخلاقی تأکید می‌کنیم باید به ارزش‌های ظاهری هم توجه کنیم.
او تأکید کرد: جریان متحجر به همان اندازه منفور است که استکبار منفور است. اگر به حقوق الهی توجه ویژه می‌کنیم باید به حقوق مردم هم توجه کنیم؛ همان وقت قانون اساسی امام به فرمان هشت ماده‌ای هم توجه دارد. مبارزه با مقدس مآبی مبارزه با ولنگاری هم هست. اگر امام به حقوق زنان توجه دارد باید حواسمان باشد که نباید با عفاف و حجاب و حقوق الهی در تضاد باشد. امام می‌گوید نباید دور کشور حصار بکشیم و درعین‌حال می‌گفت نباید در جهان ذوب شویم. یادگار امام اظهار داشت: امنیت بدون عدالت یک جریان از دست رفته است و عدالت هم بدون امنیت محقق نمی‌شود. مراقب باشیم امامی که معرفی می‌کنیم خدای ناکرده «کاریکاتوری از امام» نباشد و نسبت‌های اجزای این اندیشه بر هم نریزد.
وی در پایان تأکید کرد: صدها‌سال در مأذنه‌ها نام پیامبر(ص) را بردند و وقتی تناسب در آن رعایت شد انقلاب اسلامی پدید آمد، وقتی نام سیدالشهدا(ع) جای خودش قرار می‌گیرد حسین فهمیده در می‌آید، اگر امام زمان(ع) درست جای خودش قرار گیرد از آن انقلاب و در غیراین صورت جمود و انظلام پدید می‌آید یعنی اگر درست جای خودش قرار ندهیم کارکرد عکس پیدا می‌کند.

دیدگاه‌های دیگران

د
دکتر روانکاو جامعه ح. رفیعی (مهدی ع) |
مخالف 0 - 0 موافق
آقا تا قبر فقط آآآ اینجا که شایعات عجیب با سرعت اینترنتی در راهند و این سرعت چیز خوبی است البته چنانچه شایعات هم از حالت و فرم ابتدائی خلاصی یافته و با کمی جرات ریسک کردنهایند که با اعتدال بدست آمده توان جابجائیها بنحو احسن را ممکن بخشند. شایع و البته بسی باعث خشنودی است که فردا ایشان در نماز جمعه حضور دارد و دلگرمی است از برای مردمیکه اینهمه صبر و تحمل کردند و آخرش هم تنها دوراهی در پیش ندارند اول جنگی خانمانسوزیست که تمامی دنیا بخاطر همین دائیش شمردن روحانیت تندروی شیعه را شناسائی و محک زد تا به کشور ایران و فرهنگ و منابع طبیعی زیرزمینی غنی اش دست یابد و اینکار را در دوره قاجاریه آخوند ها و روحانیت محصورکشیده در حوزه ها و بخصوص ترک زبان امتحان کرد و بلاخره این تجارب را طی این همه سالها برپایش ساخت تا که امروز تاریخ را تکرار نماید گزینه دوم اقتصاد مقاومتی که شکارچیان بنابر همین اوضاع و اوصاف در زمان هشت ساله اوباما با طرح زعیقف کردن توان اقتصادی کشور در مبنای تحریمها کشور را بسوئی کشاندند و که امروز کمتر اعتمادی بگوشه ای هرگز نرود. خلاصه موقعیت مناسبی است تا اصلا حرکتی بانجامد.

تعداد بازدید :  753