شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

بازداشت یک مدیرعامل بورسی
ایرنا| مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران (آکنتور) با حکم دادگاه و تعیین قرار وثیقه پنج هزار میلیارد ریالی بازداشت شد تا وعده دیروز مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار به جمعی از سهامداران معترض این شرکت که روبروی سازمان بورس تجمع کرده بودند، تحقق یابد.
افشای صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی و افشای پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 براساس عملکرد واقعی نه ماهه  از جمله اتهامات این فرد است. جلوگیری از افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق های فروشگاهی و خودداری از افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد ناشر از دیگر  تخلف های این شرکت است.

بخشنامه دولت برای تشویق سرمایه‌گذاری خارجی
مهر| بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای ضوابط تشویق سرمایه‌گذاران خارجی را اعلام کرد. بر این اساس، شرکت‌هایی که با مشارکت ایرانی-خارجی در کشور ایجاد می‌شوند، برای ۳سال به‌عنوان ذینفع واحد قلمداد خواهند شد. بر اساس این مصوبه کلیه شرکت‌هایی که با مشارکت ایرانی‌-‌خارجی و با حداقل ۵۰‌درصد سرمایه‌گذاری طرف خارجی در کشور ایجاد می‌شود، برای حداکثر 3‌ سال به‌عنوان یک ذینفع واحد مستقل قلمداد شوند، مشروط بر اینکه نسبت سرمایه‌گذاری طرف خارجی ظرف مدت مذکور از ۵۰‌درصد کمتر نباشد.

واریز حقوق کارمندان از بانک مرکزی
سیدرحمت‌الله اکرمی، معاون نظارت مالی و خزانه‌داری با اشاره به پرداخت مستقیم حقوق کارکنان از بانک مرکزی از ابتدای‌ سال آینده می‌گوید كه از مزایای این روش این است که دیگر دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند به‌رغم کسر مالیات و بیمه از حقوق افراد آن را به دستگاه‌های مربوطه نپردازند. او با بیان اینکه اکنون در حال اجرای برنامه‌های متعددی هستیم که انجام پروسه‌های پرداخت در خزانه‌داری کشور را کوتاه و الکترونیکی کنیم، توضیح داد: مثلا در گذشته این چنین بود که ذیحساب‌هایی که برای دریافت حقوق‌های کارمندانشان به خزانه‌داری کشور مراجعه و سی‌دی‌های مربوط را ارایه می‌کردند با بررسی خزانه‌داری و با اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حقوق کارمندانشان را دریافت می‌کردند.

ممنوعیت تازه برای واردات نمایشگر
فارس| مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه اظهار داشت: ورود مانیتور به کشور در صورت نداشتن نمایندگی رسمی ممنوع شده است. او افزود: در حال حاضر هیچ‌ یک از برندهای مانیتور در کشور نمایندگی رسمی ندارند و از این‌رو واردات هر نوع کالای مانیتور به کشور ممنوع است؛ تنها دو شرکت مادیران و سام‌سرویس که خط تولید مانیتورهای دو برند ال‌جی و سامسونگ را دارند، مجاز به واردات مانیتورهای این برند هستند.


تعداد بازدید :  264