شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
خبر

آیت‌الله جنتی در جلسه شورای نگهبان: آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی عنصری کلیدی در نظام اسلامی بود
تسنیم| دبیر شورای نگهبان رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را عنصری کلیدی در نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: ایشان در طول نظام اسلامی مسئولیت‌های حساسی را عهده‌دار بود و با استعداد خوبی که داشت آخرین مسئولیت را در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خوبی عهده‌دار بود. آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان گفت: حادثه درگذشت آیت‌الله ‌هاشمی، قابل پیش‌بینی نبود و ناگهانی رخ داد. با این حال مردم تشییع بسیار باشکوهی برگزار کردند که حضور این جمعیت هم پیش‌بینی نشده بود.

«کواد کوپتر» حاشیه‌ساز تهران شناسایی شد
میزان|  مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: صاحب کوادکوپتر جنجالی تهران که موجب تیر اندازی پدافند هوایی در پایتخت شده بود، شناسایی شد. پلیس تهران اعلام کرد صاحب کواد کوپتر به پرواز درآمده در مرکز تهران شناسایی شده و طی تحقیق و بررسی‌های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس، صاحب وسیله پرنده اعلام کرد: پرواز این وسیله برای تصویربرداری جهت تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلمسازی بوده که بررسی‌های تکمیلی درحال انجام است. بنا بر اعلام پلیس آنچه قابل ذکر و اهمیت است، پرواز هرگونه «وسیله پرنده» برای هر منظوری (تصویربرداری، فیلمبرداری، مستندسازی و...) منوط به اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح قانونی است. براساس اعلام پلیس، پس از خط آتش گشوده به سمت این پرنده، پلیس آن را مهار کرده است. عصر روز دوشنبه هفته جاری یک کوادکوپتر با ورود به منطقه پرواز ممنوع تهران موجب واکنش پدافند هوایی تهران شد.

شکایت رئیس دولت اصلاحات از محمدرضا نقدی
ایلنا|  سیدمحمد انجام در مورد شکایت رئیس دولت اصلاحات از سردار نقدی رئیس سابق سازمان بسیج گفت: چندی پیش سردار نقدی در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق اعلام می‌کند که آقای خاتمی برای پیشبرد کارهای خود از پادشاه عربستان پول دریافت می‌کند. او ادامه داد: این اقدام سردار نقدی که نوعی توهین و تشویش اذهان عمومی است از این رو حدود دو هفته پیش شکایتی در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه به ثبت رسید.
انجام در مورد شکایت رئیس دولت احساسات از حسین شریعتمداری نیز گفت: پس از انتخابات ‌سال ۸۸، آقای شریعتمداری در برنامه «دیروز، امروز، فردا» از ارتباط موکل با جورج سورس سخن گفت. در آن زمان به وکالت از رئیس دولت احساسات شکایتی را در دادسرا مطرح و پرونده به شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.  وکیل رئیس دولت اصلاحات افزود: در آن زمان دادسرا برای آقای شریعمتداری قرار خفیفی صادر کرد و منتهی به صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه نشد. وکیل رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون سردار نقدی در دادسرا حاضر شده است، اظهار کرد: به دلیل درجه نظامی سردار نقدی، دادسرا طبق قانون باید احضاریه را به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال و آن ستاد احضاریه را به دست فرد برساند. این پروسه کمی زمان‌بر است و به همین دلیل هنوز سردار نقدی در دادسرا حاضر نشده است.


تعداد بازدید :  344