شماره ۴۰۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
تعامل شهرداری بندرعباس با بانک شهر
فصل جدیدی از سرمایه‌گذاری و توسعه شهری در بندرعباس رقم می‌خورد

مدیرعامل، مدیران و معاونان بانک شهر با سفر به بندرعباس طی جلسه‌ای با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و مدیران شهری درباره زمینه‌های تعامل و همکاری میان این دو نهاد گفت‌وگو کردند.
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در نشستی با مدیرعامل و معاونان بانک شهر با تأکید بر لزوم توسعه همکاری‌های میان این دو نهاد، اظهار کرد:  بندرعباس یک شهر طولی به مسافت 22کیلومتر و جمعیتی حدود 500‌هزار نفر، دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری است.
وی با اشاره به این‌که جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت سواحل بر اهمیت این شهر افزوده است، گفت: حوزه تجارت، اقتصاد و بنادر هویت شهر بندرعباس به‌عنوان مرکز استان محسوب می‌شوند.
شهردار بندرعباس با بیان این‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران این شهر در سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور سرمایه‌گذاری‌های متعددی انجام داده‌اند، افزود: متاسفانه به دلایل متعدد، بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاران بومی هرمزگان رغبت بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در کشورهایی مانند مناطق جنوبی حاشیه خلیج‌فارس دارند.
امینی‌زاده با تأکید بر لزوم تسهیل سرمایه‌گذاری گفت: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری در 150موضوع، یکی از اقداماتی است که توسط شهرداری بندرعباس انجام شده و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی می‌توانند در زمینه‌های مستعد این امر فعالیت کنند.
وی ادامه داد: گردشگری، یکی از مباحث مهم و محوری است که در بندرعباس قابلیت سرمایه‌گذاری و بازده اقتصادی و اجتماعی دارد.
شهردار بندرعباس اضافه کرد: بندرعباس علاوه‌بر کارکرد ملی و استانی، کارکرد بین‌المللی دارد، درحالی‌که این شهر تنها در ایام نوروز میزبان بیش از 5/9میلیون گردشگر است.
حسین‌ محمدپورزرندی، مدیرعامل بانک شهر نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: تا پیش از تأسیس بانک شهر، بانک‌ها رغبتی برای انجام پروژه‌های شهری نداشتند.
وی با بیان این‌که بانک شهر مانند برخی دیگر از بانک‌های تخصصی، پروژه‌های شهری را به صورت تخصصی دنبال می‌کند، افزود: توسعه شهری، اصلی‌ترین هدف بانک شهر است.
مدیرعامل بانک شهر با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌ها تصریح کرد: درحال حاضر، با گذشت تنها 5سال از تاسیس، جزو 10 بانک برتر کشور است.
پورزرندی خاطرنشان کرد: طبق تصمیمی که تازگی در هیات‌مدیره بانک شهر گرفته شده، علاوه‌بر شهرداری‌ کلانشهرها، شهرداری مراکز استان‌ها نیز می‌توانند در این بانک سهام داشته باشند.
وی با تأکید بر مشتری‌مداری در امور بانکی، اضافه کرد: سیستم بانکی می‌تواند به شهرسازی متصل شده و اقدامات خوبی در جهت توسعه شهری انجام دهد، چرا که پروژه‌های شهری موجب آرامش مردم می‌شود.
مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: بانک شهر به دنبال سودآوری نیست و تنها بانکی است که معاونت توسعه شهری در تشکلات خود دارد.
پورزرندی تأکید کرد: بانک شهر آماده هرگونه سرمایه‌گذاری و تسریع در روند اجرای پروژه‌های شهری بندرعباس است.
گفتنی است، در ادامه این جلسه نیز معاونان و مدیران بانک شهر به توضیحاتی در مورد نحوه تعامل این بانک با شهرداری بندرعباس پرداخته و رئیس شورا، شهردار، مدیران و معاونان شهرداری نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهر، بر تعامل هرچه بیشتر میان شهرداری بندرعباس و بانک شهر تأکید کردند.

 


تعداد بازدید :  117