شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
شبکه اجتماعی

محمدعلی آهنگران، روحانی جوان اصلاح‌طلب با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله نمر، روحانی شیعه اهل عربستان که 12 دی‌ماه‌ سال گذشته در آن کشور اعدام شد، در صفحه اینستاگرامش پرسیده است: «راستی چرا کسانی که پارسال در اعتراض به اعدام شیخ نمر از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند، امسال یک مراسم سالگرد ساده برای او نگرفتند؟ «‌سال گذشته اعتراض‌ها به اعدام آیت‌الله نمر توسط حکومت سعودی درنهایت منجر به حمله معترضان به سفارت عربستان و به آتش‌کشیدن ساختمان سفارتخانه این کشور شد. عاملان حمله به سفارت عربستان نهایتا در دادگاه کارکنان دولت محاکمه و متهمان از جرم تخریب اموال سفارت تبرئه شدند. دادگاه استدلال وکلای پرونده متهمان را که می‌گفتند تخریب اموال نیاز به شاکی خصوصی دارد و عربستان از مهاجمان شکایت نکرده است، پذیرفت.
عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما در صفحه اینستاگرامش ضمن انتشار تصویرش در کنار یک مرد نابینا نوشت: «هفته گذشته، در اطراف دانشگاه تهران پیاده‌روی داشتم. در خیابان قدس، با این عزیز خوش‌تیپ و روشندل آشنا شدم که جلوتر از من با سرعت راهپیمایی می‌کرد و مسیرش را هم خیلی خوب و بدون خطا پیدا می‌کرد. خیلی خوشم آمد. فکر کردم در یک سطحی از بینایی برخوردار است ولی بعد از احوالپرسی فهمیدم از کودکی بینایی خود را کاملاً از دست داده است. فقه و حقوق خوانده و فعلاً هم بیکار است!
با هم رفیق شدیم و تلفن رد و بدل کردیم. به او گفتم دوست دارم اگر چشمان من نتواند حقیقت را به من نشان دهد و باعث گمراهی‌ام شود، از من گرفته شود و به جای آن قدری بصیرت داده شود. حرفم را تأیید کرد و سخنان عمیق و پخته‌ای گفت که واقعاً به من آرامش داد. از کلیشه‌ای بودن سخنم قدری شرمنده شدم. بصیرت غیر از بینایی است و عینک هم نمی‌خواهد.» روز سه‌شنبه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها ضمن انتقاد از افرادی که برخی از دستاوردهای برجام و اقدامات مثبت دولت را نمی‌بینند، به آنان توصیه کرد که اگر می‌گویید ما چیزی نمی‌بینیم، «عینک» بزنید. این کلیدواژه به‌سرعت به یکی از واژه‌های محبوب کاربران منتقد دولت در شبکه‌های اجتماعی و تیتر روزنامه وطن امروز، ارگان رسانه‌ای منتقد دولت تبدیل شد. عزت‌الله ضرغامی بلافاصله پس از انتشار این عکس و آن متن کنایه آمیز نوشته است: «ان‌شاءالله ایرباس‌های نو که آمد، از سوارشدن بر آن لذت می‌‌بریم. بارها به دوستانم در دولت گفته بودم و می‌گویم که ابراز ذوق‌زدگی فراوانی از سوی مسئولان رده‌ بالا در مورد این‌گونه اقدامات، کار زیاد خوبی نیست. حریف، ما را تحقیر خواهد کرد.»
وحید یامین‌پور، چهره رسانه‌ای نزدیک به منتقدان دولت در صفحه اینستاگرامش ضمن انتشار عکسی از هوای آلوده این روزهای پایتخت نوشته است: جای مردان سیاست بنشانید درخت، تا هوا تازه شود. سهراب سپهری» انتقاد از آلودگی هوا خصوصا در روزهای زمستانی پایتخت معمولا به یکی از اهرم‌های منتقدان دولت برای افزایش فشارهای سیاسی تبدیل می‌شود. دولت و سازمان محیط‌زیست بارها اعلام کرده‌اند که حل بحران آلودگی هوا در گرو همکاری همه دستگاه‌ها است.


تعداد بازدید :  189