شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

رشد ۳۰‌درصدی تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی
شهروند|  از ابتدای‌ سال‌ جاری تاکنون 260 کانون دانش‌آموزی توسط اداره دانش‌آموزی معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان گیلان تشکیل شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: یکی از راه‌های گسترش آموزش‌های امدادی تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در مراکز علمی و مدارس است که توسط معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود.وی افزود: در این کانون‌ها در سراسر استان ۶۵۰۰ دانش‌آموز دوره متوسطه اول جذب و تحت آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه قرار می‌گیرند.مهدی ولی‌پور افزود: هدف از تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی توانمندسازی دانش‌آموزان و تربیت امدادگران برای کمک به خانواده و همنوع در مواقع خطر و حوادث و همچنین مشارکت در کارهای گروهی و تبادل اطلاعات برای یافتن راهی جدی و مسیر درست در زندگی است.
تشکیل ۲۶۰ مدرسه امدادی
در مدارس سراسر استان
مهدی ولی‌پور افزود: با توجه به اجرای طرح دادرس در مدارس و آموزش (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) که ویژه آموزش دانش‌آموزان پایه هشتم و عضو کانون است، در این طرح تمامی ۱۰‌درصد از کانون‌های دانش‌آموزی که شامل ۲۶ مدرسه می‌شود، آموزش‌های امدادی را توسط مربیان هلال‌احمر فرا می‌گیرند.

در نخستين دوره تربیت ناظران در البرز مطرح شد: نظارت و ارزشیابی از ارکان اصلی آموزش‌های تخصصی
شهروند|  مدیرکل آموزش‌های تخصصی و ضمن خدمت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر در نخستين جلسه تربیت ناظرین در استان البرز گفت: با برنامه‌ریزی، همکاری و همفکری انجام‌شده با اساتید مجرب، دوره‌های آموزش تخصصی، ضمن خدمت و ناظرین جمعیت هلال‌احمر استانداردسازی می‌شود. دکتر شریفی در نخستين جلسه ناظرین استان البرز که با حضور 60 نفر از پرسنل و مربیان این استان تشکیل شد، گفت: نظارت و ارزشیابی یا همان ارزیابی یکی از ارکان اصلی آموزش است.
وی با اشاره به ارکان اصلی آموزش افزود: ایجاد محتوای استاندارد، استفاده از مربیان و مدرسان واجد شرایط و همچنین ارزیابی تخصصی و مطلوب در تمامی دوره‌های آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال‌احمر اعمال خواهد شد.وی گفت: هدف از انتخاب ارزیاب متخصص جهت دوره‌ها، بالابردن سطح کیفیت آموزش و رعایت استانداردها است که این امر توسط افراد مجرب به‌ویژه مربیان متخصص و آشنا به دوره‌های تخصصی امکان‌پذیر است که می‌توانند علاوه بر نظارت شکلی، محتوایی نیز بررسی کنند.مدیرکل آموزش‌های تخصصی و ضمن خدمت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: دوره‌های مقدماتی امداد و نجات و پیش‌بیمارستانی پیش‌نیاز تمامی دوره‌های تخصصی است و هر فرد می‌تواند در یک رشته تخصصی به صورت شاخص در دوره‌های پایه و پیشرفته آن فعالیت کند. وی ادامه داد: فراگیران بعد از کسب مدرک دوره پیشرفته می‌توانند به‌عنوان کمک‌مربی به مدت دو یا سه‌ سال فعالیت کنند که برای این افراد دوره آموزش مدیریت کلاس و روش تدریس برگزار خواهد شد که به فراگیرانی که دوره‌های فوق را با موفقیت طی کنند، گواهینامه مربی درجه سه اعطا می‌شود.
دکتر شریفی گفت: فعالیت‌های داوطلبانه در رشته تخصصی فرد، شرکت در دوره‌های بازآموزی و نوآموزی، شرکت در نشست‌های علمی و فعالیت‌های پژوهشی در سال‌های متوالی می‌توان مربیان درجه سه را به دو و یا یک انتقال دهد.

فعالیت 420 کانون دانش‌آموزی هلال در خوزستان
شهروند|  سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: 420 کانون دانش‌آموزی با عضویت 6‌هزار و 800 دانش‌آموز در استان فعال هستند. علی پهلوان اظهار کرد: هدف نهایی تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر در مدارس، جذب و ایجاد آمادگی حداکثری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث و بلایا است.
وی با اشاره به تعداد کانون‌های فعال دانش‌آموزی در خوزستان افزود: 420 کانون دانش‌آموزی در استان ایجاد شده که 6‌هزار و 800 دانش‌آموز در این کانون‌ها عضویت دارند.
سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان اینکه گسترش رفتارهای اخلاقی و بشردوستانه از اهداف کانون‌های هلال‌احمر در مدارس است، بیان کرد: آشنایی با اصول و اهداف بشردوستانه و امدادی برای دانش‌آموزان و ایجاد آمادگی و توانمندسازی آنها از طریق بازآموزی در زمینه‌های بشردوستانه و امدادی از دیگر اهداف این کانون‌ها است.
پهلوان با اشاره به برگزاری طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت تصریح کرد: با توجه به تفاهمنامه بین جمعیت هلال‌احمر و وزارت آموزش و پرورش، این طرح در ابتدای ‌سال تحصیلی آغاز شده و پس از آموزش‌های امدادی و برپایی مسابقات شهرستانی و استانی بین دانش‌آموزان، دو تیم در بخش خواهران و برادران به مرحله کشوری المپیاد آماده راه خواهند یافت.


تعداد بازدید :  317