شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
گزیده اخبار

«دادرس» در ۸۰درصد مدارس آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح دادرس در ۸۰‌درصد مدارس استان خبر داد. سعید کنعانی گفت: طرح دادرس از‌ سال ۹۱ در مدارس و در پایه‌های هفتم و نهم اجرایی شده که امسال پایه هشتم نیز اضافه شده است.
وی اطفاي حریق، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، پناه‌گیری و خروج، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، آتل‌بندی و پانسمان را از موارد مهم آموزش در این طرح عنوان کرد و گفت: همه ساله کتب ویژه‌ای برای دوره‌های آموزشی طرح دادرس در اختیار مدارس قرار می‌گیرد که ‌امسال سی‌دی‌های آموزشی نیز افزوده شده است.
کنعانی با بیان اینکه شعار ما هر خانواده حداقل یک فرد آموزش‌دیده است، تصریح کرد: سایت خادم نیز برای آموزش خانوادها و اولیا راه‌اندازی شده که می‌توانند به صورت مجازی و در قالب فیلم، انیمیشن و جزوه آموزش‌های لازم را ببینند و بعد از گذراندن
 ۸ ساعت دوره عملی گواهی دریافت کنند.

راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی هلال در شهرهای آذربایجان‌غربی
شهروند|  ارتقای آموزش‌های همگانی با محوریت امداد‌و‌نجات مهم‌ترین رویکرد جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی است. محمودی اصل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد مدیرت بحران خوی گفت: برای رسیدن به این هدف مهم طرح «خادم» با محوریت آموزش خانه به خانه در استان اجرا می‌شود.
وی افزود: در این طرح ملی علاوه بر آموزش کمک‌های اولیه آموزش‌های امداد‌و‌نجات در زمینه‌های آمادگی در زلزله، سیل و رهاسازی و آواربرداری در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
وی تربیت نیروی متخصص و بازآموزی امدادگران را از دیگر برنامه‌های آموزشی و محوری جمعیت هلال‌احمر استان در سال‌جاری اعلام کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با تأکید بر ضرورت تقویت این نهاد بین‌المللی تصریح کرد: برای تقویت جمعیت هلال‌احمر در بخش‌های مختلف به‌زودی مجامع خیران هلال‌احمر در این جمعیت تشکیل می‌شود.
محمودی همچنین از راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی هلال‌احمر با هدف ارایه خدمات‌ درمانی رایگان در شهرستان‌های استان خبر داد.
سیوانی، فرماندار خوی نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه شهرستان خوی در شمال استان و محورهای حادثه‌خیز این شهرستان خواستار راه‌اندازی 2 پایگاه امداد جاده‌ای دیگر در شهرستان خوی شد.
وی همچنین راه‌اندازی داروخانه بیماران خاص برای کاهش مشکلات بیماران خاص شمال استان در خوی را ضروری دانست.

روز امید و مهربانی در هلال خمینی‌شهر
شهروند|  رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خمینی‌شهر از اجرای پروژه‌های داوطلبانه به همت خیرین و داوطلبان در این جمعیت خبر داد.
محمدعلی تاجدره با بیان این خبر افزود: با توجه به حضور داوطلبان، خیرین و سرگروه‌های چهارگانه در خانه داوطلب این جمعیت و در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و رسیدگی به درخواست‌های مددجویان و به‌ویژه بیماران نیازمند، چندین پروژه حمایتی به اجرا درآمد.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل اهداي تجهیزات پزشکی به بیماران نیازمند، پرداخت هزینه درمان بیماران، اهداي جهیزیه به نوعروسان و اهداي لوازم منزل به مددجویان به خانواده‌های نیازمند بوده است.
تاجدره تصریح کرد: روزهای یکشنبه هر هفته داوطلبان و خیرین این شعبه مستقیما با حضور در شعبه به درخواست‌های مددجویان به‌ویژه در بخش درمانی پاسخ می‌دهند.

مشاور امور بانوان مدیرعامل هلال اصفهان خبر داد: آموزش 14‌هزار نفر از داوطلبان خواهر در 9 ماهه ‌سال‌جاری
شهروند|  مشاور امور بانوان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: بیش از 14‌هزار و 613 نفر از اعضا و داوطلبان خواهر جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در 9 ماهه ‌سال ‌جاری در دوره‌های آموزشی این جمعیت شرکت کردند. به گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، زهرا مقتدری با بیان این خبر افزود: برگزاری دوره‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه، کارگاه آموزشی آشنایی و پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش اخلاق و تفسیر قرآن، دوره آموزشی حجاب و عفاف و چندین عنوان دوره دیگر ازجمله این آموزش‌ها بوده است. مشاور امور بانوان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت آمادگی بانوان جمعیت استان جهت شرکت در عملیات‌های امدادی این جمعیت خاطرنشان کرد: برنامه صعود تیم امدادی خواهران به کوه کرکس، مشارکت در طرح امداد‌و‌نجات پایگاه‌های جاده‌ای در نوروز و طول سال، شرکت در مسابقات امداد‌و‌نجات و مشارکت فعال در برگزاری مانور پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های این حوزه در این مدت بوده است.


تعداد بازدید :  381