شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
مدیرعامل هلال خوزستان عنوان کرد:
ضرورت راه‌اندازی آمبولانس ریلی
خدادادی: می‌توان یک واگن امدادی و یک آمبولانس ریلی برای مواقع بحرانی و ضروری در نظر داشت

شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: تصادفات جاده‌ای دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور و مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات هوایی و ریلی بسیار کمتر از تصادفات جاده‌ای است. علی خدادادی روز گذشته در نشست هم‌اندیشی با معاون راه‌آهن کشور و مدیران راه‌آهن جنوب با اشاره به امنیت بیشتر سفرهای ریلی نسبت به سفرهای جاده‌ای اظهار کرد: به خاطر کاهش تصادفات باید به سمت افزایش ظرفیت و توانایی خطوط ریلی برویم که امنیت و ایمنی بیشتری دارد. وی با مقایسه تلفات ریلی و جاده‌ای و اشاره به آمار بالای تلفات تصادفات جاده‌ای، افزود: تصادفات جاده‌ای دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور و مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات هوایی و ریلی بسیار کمتر از تصادفات جاده‌ای است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: بیش از ۱۶‌هزار نفر تلفات سالانه در سوانح جاده‌ای داریم و بهترین سرمایه‌های انسانی را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهیم.
خدادادی با اشاره به زمینه‌های همکاری راه‌آهن و هلال‌احمر اضافه کرد: یکی از مباحث مورد نظر ما خطرات احتمالی است که در مسیر خطوط ریلی ایجاد می‌شود و همچنین می‌توانیم آموزش‌های خاص را برای کارکنان راه‌آهن و آموزش‌های عمومی را برای مسافران داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برگزاری مانور فرضی امداد‌و‌نجات در خطوط ریلی برای مقابله با خطرات احتمالی در خطوط ریلی هم یکی از موارد است، گفت: باید به سمت طراحی آموزش‌های امدادی خاص و یک برنامه آموزشی در حوزه راه‌آهن برویم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اینکه می‌توان یک واگن امدادی و یک آمبولانس ریلی برای مواقع بحرانی و ضروری داشته باشیم، ادامه داد: شرایط فعلی مخاطره‌آمیز است و زیرساخت‌ها باید به سمتی برود که مخاطرات را حذف کند.
خدادادی با اشاره به ضریب پایین آمادگی مردم در برابر حوادث احتمالی عنوان کرد: از هر 100 نفر تنها ۹ نفر آماده مواجه‌شدن با خطر هستند که این رقم در نوع خود بسیار پایین و اندک محسوب می‌شود.
وی در پایان با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین بخشی گفت: با توجه به ضرورت همکاری‌های مشترک بین هلال‌احمر و حوزه راه‌آهن، فعالیت‌های امدادی و آموزشی در حوزه امداد‌و‌نجات را راه‌اندازی و تقویت خواهیم کرد و با استفاده از برنامه ملی خادم، آموزش‌های همگانی را در قالب آن به مردم آموزش می‌دهیم.


تعداد بازدید :  128