شماره ۱۰۴۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
ویترین خانواده

شب عید شکر گران نمی‌شود

فارس| برای 5 ماه آینده در انبارها شکر داریم. حسن عباسی معروفان، معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: از روز گذشته اعطای مجوز به کارخانجات تولید قند و شکر برای واردات 700‌هزار تن شکر آغاز شده و اکنون در انبارها برای 5 ماه نیاز کشور شکر داریم. او ادامه داد: برای تنظیم بازار ‌سال 96، از دیروز مجوز واردات 700‌هزار تن شکر به تدریج آغاز شده است و به هیچ وجه تنش یا التهابی در بازار نخواهیم داشت. گفتنی است، ایران جزو کشورهای پرمصرف در حوزه شکر است و سالانه در کشور 2‌میلیون و 200‌هزار تن شکر مصرف می‌شود.

چای‌ خارجی ۴۹۵‌هزار تومانی در بازار

ایلنا| با بررسی بسته‌بندی‌های چای خارجی هیچ هولوگرامی مبنی بر تأیید بهداشتی مشاهده نمی‌شود. این درحالی است که قیمت یک بسته چای کیسه‌ای خارجی در بازار به 495‌هزار تومان هم می‌رسد. بنا به گفته تولیدکنندگان چای داخلی، چای‌های خارجی به‌خصوص نوع میوه‌ای آنها، به صورت قاچاق و بدون پرداخت عوارض و تأیید بهداشتی وارد کشور می‌شود، چرا که روی بسته‌بندی این کالاها هیچ نشانی مبنی بر عبور قانونی این محصولات از گمرک قید نشده است. همچنین گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد یک بسته چای بلک‌بری 30 عددی 99‌هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

سیب گران شد

مهر| رئیس اتحادیه میوه و سبزی تحولات بازار این محصولات را مورد اشاره قرار داد و گفت: نسبت به هفته گذشته، قیمت سیب درختی قرمز و سفید کیلویی ۵۰۰ تومان افزایش یافته و به حدود ۲۵۰۰ تا 5‌هزار تومان رسیده است. او قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی را بین ۸۰۰ تا یک‌هزار و 500 تومان اعلام و اضافه کرد: نرخ هر کیلوگرم خیار گلخانه و خیار بوته‌ای ۵۰۰ تومان کاهش یافته و به ‌یک‌هزار و 500 تا 2هزار و 500 تومان در بازار رسیده است؛ هر کیلوگرم پرتقال داراب نیز با یک‌‌هزار تومان افزایش قیمت، با نرخ 5‌هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.


تعداد بازدید :  267