شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
روي خط خبر

آلوده‌ترين دي‌ماه در 3‌سال گذشته
 شهروند| 25روز گذشته از دي‌ماه ‌سال‌جاري، آلوده‌ترين هواي 3سال اخير را داشت. «ليلا نظري» سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين‌باره گفت: «نتايج بررسي آلودگي هواي اول تا 25 دي‌ماه سال‌هاي 1393 تا 1395 نشان مي‌دهد در آلوده‌ترين دي‌ماه تنفس مي‌كنيم. در سال 93 مجموعه روزهاي آلوده در 25روز نخست دي‌ماه، 15روز بود كه تنها يك روز آن ناسالم براي همه و شرايط اضطراري شد. در مدت مشابه سال 94، نيز 15روز هوا ناسالم بود كه 2روز آن هوا به وضع اضطراری رسيد اما درمدت مشابه ‌سال‌جاري، 18روز هوا ناسالم بوده كه سهم وضع اضطرار آن 4روز بوده است.» «مريم نادري» مدير بخش پايش و پيش‌بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز درباره وضعيت هواي روز يكشنبه هم توضيحاتي را ارایه كرد: «براساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران، با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز شنبه نسبت به روز پیشین، در روز یکشنبه نيز، وزش باد موثر در برخی ساعات و بارندگی درشبانگاه یکشنبه پیش‌بینی می‌شود. این شرایط تا ساعات اولیه روز دوشنبه کم‌وبیش ادامه خواهد داشت. همچنین طی دو روز آینده پارامتر دما به‌طور نسبی کاهش خواهد یافت.» وي افزود: «طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضع هوا طی روز  شنبه درشرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس قرار داشت و انتظار می‌رود شرایط کیفی هوا ی امروز یکشنبه به‌طور نسبی بهبود یابد.»

راه‌اندازی کمپ ویژه زنان معتاد توسط شهرداری تهران
شهروند| مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی کمپ ویژه زنان معتاد توسط شهرداری تهران خبر داد:  «به دنبال توسعه زیرساخت‌های مربوط به نگهداری و درمان معتادان خودمعرف از سوی مدیریت شهری هستيم، به‌تازگی هم اقدامات مربوط به آماده‌سازی کمپ «مرهم» ویژه زنان معتاد خودمعرف را در منطقه 21 پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در بهمن ماه شاهد افتتاح رسمی این مرکز باشیم.» به گزارش ايسنا، رضا قدیمی با بیان اینکه مدیریت شهری هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال کمپ‌های ماده 16 ندارد و مسئولیت این کمپ‌ها به‌طور کامل برعهده ستاد مبارزه با مواد‌مخدر است، توضيح داد: «براساس دستورالعمل‌ها، شهرداری تهران باید بخشی از زیرساخت‌های مربوط به نگهداری معتادان را تأمین کند که در این خصوص تمامی اقدامات لازم انجام شد، ضمن اینکه به دلیل کارایی هر چه بهتر چرخه درمان معتادان خودمعرف تلاش کردیم تا اداره برخی از کمپ‌های ماده 15 را برعهده بگیریم. در همین راستا به‌تازگی اقدامات مربوط به ساخت کمپ مرهم ویژه زنان معتاد خودمعرف را در دستور کار قرار داده‌ایم و قرار است تا اول بهمن ماه این مرکز با ظرفیت 80 نفر در منطقه 21 به بهره‌برداری برسد.» وي افزود: «پیش‌بینی کردیم تا پس از افتتاح رسمی مرکز، مددجویانی که به دلیل تکمیل ظرفیت امکان حضور در مرکز چیتگر یا کمپ‌های بهزیستی را ندارند، به این مرکز هدایت شوند. همکاری‌هاي جدیدي ميان مدیریت شهری و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ايجاد شده است. طی روزهای اخیر 300 ظرفیت را در مرکز آفتاب امید واقع در خاورشهر در اختیار شورای هماهنگی قرار دادیم به‌طوری که  مددجویان جمع‌آوری‌شده در روزهای گذشته به این مکان انتقال یافتند.»

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا ودارو: سن مصرف لوازم آرایشی به 14 سال رسیده است
فارس| مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا ودارو  از کاهش سن مصرف لوازم آرایشی به 14 سال خبر داد و گفت: «ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است اما آمارهای جدید حاکی از آن است که ایران، گوی سبقت را از عربستان ربوده و مقام اول را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.» شهریار مستوفی،درباره میزان مصرف فرآورده‌های آرایشی در کشور گفت: «مصرف روز افزون فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، این صنعت را به یکی از پرسودترین و جذابترین صنایع در دنیا تبدیل کرده است.» او با اشاره به اینکه رشد سالانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران حدود 12 درصد است گفت:« 80 تا 90 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق و تقلبی وارد کشور می‌شوند. همچنین سالانه بیش از 850 میلیون دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق وارد کشور می‌شود در حالیکه واردات رسمی در 8 ماهه نخست امسال کمتر از 50 میلیون دلار بوده است.» به گفته این مسئول،   سالانه بیش از 1.2 میلیارد دلار از بازار 2.7 میلیارد دلاری خاورمیانه به کشور ما اختصاص دارد.


تعداد بازدید :  251