شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی اعلام کرد:
کاهش 300 درصدی هزینه حمل و نقل پس از برجام

شهروند| برجام هزینه های حمل و نقل ایران را 300 درصد کاهش داد. این موضوعی است که امید ملک رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفته  و تاکید کرده است اولویت قرار دادن نوسازی زیرساخت های حمل و نقلی کشور پس از برجام، نشانه ذکاوت و هوشیاری اقتصادی دولت است. او در این باره توضیح داد: با امضای نهایی برجام، کاهش نزدیک به 300 درصدی هزینه‌های حمل و نقل و گشایش‌های مهم در این عرصه رخ داد که می‌تواند چرخ‌های اقتصاد کشور را با سرعت به حرکت درآورد.
حالا در شرایطی که نزدیک به یکسال از برجام می‌گذرد، یکی از موضوعاتی که دولت پس از اجرای برجام در دستور کار خود قرار داده نوسازی زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است. اتصال ایران به خطوط کشتیرانی جهان و خرید 200 فروند هواپیما و امضای قراردادهایی برای توسعه حمل و نقل ریلی با کشورهای مادر و صاحب این صنعت نظیر آلمان از جمله اقدامات دولت برای احیای زیرساخت های حمل و نقل کشور بوده است.
ملک رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران توجه به زیرساخت های حمل و نقلی را نشانه هوش اقتصادی دولت دانسته و گفت: هوشیاری‌ مقام های ایرانی در مذاکره با قدرت‌های غربی سبب شد رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت حمل و نقل کشور در اولویت قرار گیرد.
او ورود نخستین هواپیمای ایرباس به کشور را آغازی برای احیای این صنعت مهم و کلیدی عنوان کرد و ادامه داد: تا پیش از این ایرانیان برای سفرهای خارجی به اروپا و سایر نقاط دنیا، باید به ناچار به امارات یا ترکیه سفر می کردند که این موضوع برای کشوری مانند ایران مناسب نبود و هزینه‌ها را افزایش می‌داد.
به گفته وی، با بازسازی این ناوگان هوایی می‌توان هزینه‌ها را مدیریت کرد و دور جدیدی از اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور پدید آورد.
 ارتقای شاخص لجستیک کشور با لغو تحریم‌ها
نایب رییس انجمن کشتیرانی کشور با تأکید بر اینکه پس از لغو تحریم‌ها، شاخص لجستیک کشور به طور معناداری ارتقا یافت گفت: اکنون شاهد ورود دوباره شرکت های کشتیرانی بین‌المللی به بندرهای کشور هستیم و این باعث افزایش ضریب اطمینان و آرامش برای بازرگانان شده است.
وی صنعت حمل و نقل را پل ارتباطی اقتصاد هر کشور با دنیا توصیف کرد و افزود: دشمن می‌خواست این پل ارتباطی را از بین ببرد تا کل اقتصاد ما را زمینگیر کند اما با اقدام های انجام شده شاهد گشوده شدن درها و بازگشت امید به این بخش هستیم.
ملک افزود: با رفع تحریم‌های بین‌المللی، شاهد کاهش هزینه‌ها هستیم و زیرساخت ها برای حضور دوباره اقتصاد ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی فراهم شده است.
این مسئول ابراز امیدواری کرد با رفع برخی قوانین دست و پا گیر حضور بخش خصوصی در این زمینه افزایش یابد.


تعداد بازدید :  449