شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
در گفت‌وگو با «جماران» مطرح شد:
شکوه علی مطهری از تخریب‌های شخصیت‌های بزرگ

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، وابسته به مرکز نشر و حفظ آثار امام خمینی (ره) با اشاره به آفت تخریب شخصیت‌ها در انقلاب گفت: «این پدیده که همه شخصیت‌ها باید کوبیده شوند، درواقع بیماری انقلاب ماست».
مطهری تقسیم مردم به انقلابی و غیرانقلابی را کاری نادرست عنوان کرده و این نوع خط‌کشی را تضعیف انقلاب اسلامی دانست. مطهری گفت: «کسانی که مخالف آزادی بیان و حقوق شهروندی هستند و برای منتقد و مخالف حق اظهارنظر قایل نیستند یا اصل ولایت ‌فقیه را عملا مخالف آزادی بیان جلوه می‌دهند یا موانعی بر سر راه انتخاب آزاد مردم قرار می‌دهند یا معتقدند که در انتخابات باید فرد مورد نظر ولی‌فقیه رأی بیاورد، اینها انقلابی نیستند. درمقابل، کسانی هم که نسبت به اجرای احکام اسلام سهل‌انگار و دچار نوعی خودباختگی درمقابل فرهنگ غرب هستند، انقلابی نیستند. ما باید همه آرمان‌های انقلاب اسلامی را که همان هدف‌های اسلامی است، با هم قبول داشته باشیم، نه این‌که برخی را قبول داشته باشیم و برخی را رد کنیم».  مطهری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اعتدال و میانه‌روی به‌عنوان اصول مورد توصیه اسلام و قرآن گفت: «آنچه برای ما اصالت دارد، اسلام است نه انقلابی‌گری. لذا قبل از انقلاب هم ما صرفا دنبال انقلاب نبودیم بلکه دنبال انقلاب اسلامی بودیم. یکی از نقاط اختلاف برخی انقلابیون با شهید مطهری در زمان رژیم گذشته همین بود که آنها می‌گفتند هدف ما انقلاب و سرنگونی شاه است، حتی با اتحاد با کمونیست‌ها و مجاهدین خلق، ولی ایشان می‌گفت؛ مهم‌تر از سرنگونی شاه، نظامی است که می‌خواهد بعد از شاه روی کار بیاید. هدف ما انقلاب مطلق نیست، بلکه انقلاب اسلامی است و نمی‌توانیم با کمونیست‌ها و مجاهدین خلق متحد شویم، چون هدف ما یکی نیست». فرزند شهید مطهری با اشاره به برخی تندروی‌ها درمیان برخی چهره‌های سیاسی، دلیل نزدیک‌شدن افرادی نظیر ناطق‌نوری، علی لاریجانی و حسن روحانی به اصلاح‌طلبان را عاقل‌بودن و زنده‌‌بودن وجدان اصلاح‌طلبان دانست و گفت: «چون هیچ آدم عاقل و باوجدانی نمی‌تواند درباره تندروی‌های سال‌های اخیر قانع شود. اینها فهمیده‌اند که درخیلی ازموارد اختلافی، حق با اصلاح‌طلبان است و در سال‌های گذشته هم به آنها ظلم شده و این‌که اصلاح‌طلب را مساوی ضد انقلاب و فتنه‌گر بدانیم، یک خطای بزرگ است».
مطهری سرنوشت ایران فردا را دربستگی مستقیم با رفتار و عملکرد چهره‌های سیاسی آن عنوان کرده و گفت: «اگر نسبت به آسیب‌هایی که انقلاب ما دچار آن شده است، بی‌تفاوت باشیم ممکن است انقلاب به دست تندروها بیفتد اما اگر هوشیار باشیم و مردم هم به موقع وارد صحنه شوند و بی‌تفاوت نباشند، انقلاب در دست افراد عاقل و انقلابیون اصیل خواهد بود. قرآن می‌گوید: ان‌ الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.»

 


تعداد بازدید :  250