شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
هشتگ ایرباس همچنان در صدر

فرشید غضنفرپور روزنامه نگار @farshid_ghzpour

با گذشت دو روز از ورود نخستین ایرباس خریداری‌شده توسط ایران پس از برجام، نظرات موافق و مخالف درباره این رویداد روز گذشته نیز همچنان بیش از دیگر نظرات تويیت شد و در صدر هشتگ‌های شبکه اجتماعی تويیتر قرار گرفت. ساسان آقایی، روزنامه‌نگار در این‌باره در صفحه تويیترش نوشت: تا دیروز هر روز می‌نوشتند: «تحریم ظالمانه هواپیما» تا مرگ مردم را بیندازند گردن هشتگ «تحریم‌ها». حالا که هشتگ «ایرباس» تحریم را شکسته، ناراحتند! یک کاربر دیگر با اشاره به موضوع روز گذشته تويیتر که پرسش‌و‌پاسخ یک روحانی منتقد برجام با دختر سه ساله‌اش را دستمایه اظهارنظر کاربران قرار داده بود، نوشت: تلویزیون هشتگ «ایرباس» نشان می‌دهد. دخترم می‌پرسد كه «ما هم سوارش می‌شویم؟» می‌گویم «آره بابایی سوار میشیم! حالا برو بازی کن» و از او استفاده سیاسی نمی‎کنم.
حسن خجسته یکی دیگر از کاربران ضمن انتقاد از مراسم تحویل ایرباس در تويیترش نوشت: متأسفانه ورود ایرباس عزتمندانه نبود؛ افراط در اعتدال هم موجب خفت می‌شود به این‌گونه خوشامدگویی تحریم‌کنندگان چه خواهند گفت؟ یکی دیگر از کاربران منتقد خرید ایرباس با نگاهی طنزگونه به ماجرا نگاه کرده و تويیت کرده است: «به جان خودم جلوش گوسفند میکشن، خونشم میمالن رو چرخا! حالا ببین.» کاربر دیگری نوشته است: «نصفه‌شب یکیشون دلش طاقت نمیاره یواشکی میره یه نگاهی بندازه به ایرباس؛ چراغ قوه‌ش رو روشن میکنه و میبینه بقیه هم همونجان.»
صداوسیما و پوشش مراسم
آیت‌الله ‌هاشمی
حسام‌الدین آشنا در حساب تويیتر خود در واکنش به تغییر رویه سازمان صداوسیما درباره مرحوم‌ هاشمی‌ رفسنجانی بلافاصله پس از درگذشت وی نوشت: تاریخ زندگانی آقای ‌هاشمی ‌رفسنجانی به چند روایت: 1. صداوسیما 1313-1376 2 . بی‌بی‌سی: 1360-1367 3. برخی رسانه‌های جناحی: 1384- حالا حالاها
انتقاد از تیتر انتخابی یک همایش
قسمتی از همایش زن، خانواده و رسانه که روز گذشته به همت معاونت زنان ریاست‌جمهوری برگزار شده، نیز تا حدی مورد انتقاد کاربران تويیتر قرار گرفته است. خصوصاً هنگامی که تیتر گزارش‌نویسی «زنانی که مردانه از زمستان عبور می‌کنند» به‌عنوان تیتر انتخابی پذیرفته شده است، برخی از کاربران این تیتر را نوعی جنسیت‌زدگی تلقی کرده و نسبت به آن موضع گرفتند. حسین نجاتی نوشت: تیتر برتر جشنواره زن، خانواده و رسانه: «زنانی که مردانه از زمستان عبور می‌کنند» تیتری است که دارای بار جنسیتی است. کاربر دیگری به نام داوود موسوی نوشت: «زنانی که مردانه از زمستان عبور می‌کنند»!؟ دارم با خودم تکرارش می‌کنم ولی امیدی به هضم این همه دانش ندارم.
یک کاربر دیگر توئیتر نوشته است: حالا ایرباس هم تولید بشه میگن چرا مثل هواپیماهای غربی دو تا بال داره؟ تا کی باید از غرب تقلید کنیم؟
مستوره نصیری یکی دیگر از کاربران توئیتر و فعالان رسانه ای نیز در انتقاد از تیتر زنانی که مردانه از زمستان عبور می کنند نوشته است: یعنی جنسیت زده تر از این هم بود؟ ماشلا هیات داوران


تعداد بازدید :  262