شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

انعقاد ۵ قرارداد بین‌المللی خودرویی
تسنیم| منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به این‌که تا پایان‌ سال‌جاری ۵ قرارداد درحوزه خودرو منعقد می‌شود، گفت: نجات صنعت خودروسازی در مشارکت‌های بین‌المللی است. او با تأکید بر «برای خودروسازشدن، راهی جز وصل‌شدن به شبکه بین‌المللی نداریم»، گفت: خودروسازبودن و خودروسازشدن استراتژی‌های متفاوت داخلی و بین‌المللی خود را می‌طلبد. معظمی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان «چنانچه قبول داریم که صنعت خودرو یک صنعت تخصصی است باید افراد متخصص در این بخش صحبت کنند»، افزود: به چه‌ دلیل هرکسی به خود اجازه می‌دهد درمورد صنعت خودرو صحبت کند؟ مسائل تخصصی در تریبون کوچه و بازار جایی ندارد و باید درجایگاه خود به نقد و نقادی آن پرداخت.

تسویه بدهی‌های خرد دولت
مهدی بنانی مدیرکل مدیریت بدهی‌های دولت در وزارت اقتصاد با بیان این‌که سقف معاملات کوچک امسال 20‌میلیون تومان است و هر دستگاهی که سهمیه فساد خزانه را دارند، می‌توانند وکالت بگیرند، گفت: براساس بخشنامه دولت دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با اخذ وکالت طلب خرد پیمانکار تسویه کنند. او درمورد بخشنامه دولتی مبنی بر اخذ وکالت دستگاه‌های اجرایی به منظور تسویه بدهی طلبکاران با اسناد خزانه اسلامی، اظهار داشت: براساس حکم قانون بودجه و تخصیص سازمان برنامه و بودجه بخشی از طلب پیمانکاران با اسناد خزانه اسلامی درحال تسویه و واگذاری است. برخی از این طلب‌ها ارقام خرد است و برای پرداخت آن امکانی فراهم شده است.

تسهیلات ویژه برای استخدام دانشگاهی‌ها
ایرنا| نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام کنند را از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت دو‌سال معاف کردند.

نخستین لیزینگ هواپیما راه‌اندازی شد
 ایرنا | بانک مرکزی به تازگی امکان لیزینگ هواپیما را برای شرکت لیزینگ اقتصاد نوین وابسته به بانک اقتصاد نوین فراهم کرده است. با این مجوز، این شرکت می‌تواند ضمن لیزینگ کالاهای مصرفی بادوام، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه‌ای، خودرو وانت‌سواری، مینی‌بوس، کامیون‌های سبک، ماشین‌آلات و تجهیزات راهسازی، ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز کارخانجات، برای کالاهای گرانقیمت نظیر هواپیما، اتوبوس، تریلی، کامیون‌های سنگین اقدام کند.

اتصال راه‌آهن ایران به آذربایجان و روسیه
ایرنا | محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت اهتمام جدی برای صادرات ازسوی البرز به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، گفت: حدود یک‌ماه آینده راه‌آهن آستارا به جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می‌شود که از این طریق حمل‌ونقل بسیار ارزان خواهد شد. به گفته او، همچنین مذاکراتی درمورد تعرفه‌ها با 5 کشور صورت گرفته است؛ با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز 3 دور مذاکره و اقلام مشخص شده و تا اردیبهشت‌ماه این تفاهمنامه امضا می‌شود که کالاهای ایران با تعرفه‌های پایین صادر شود.


تعداد بازدید :  178