شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

بدهی مخابرات پرداخت شد
ایسنا| مدیر روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران از پرداخت بدهی‌های مخابرات در روز چهارشنبه بیست‌ودوم دی‌ماه خبر داد. حال با این تفاسیر انتظار می‌رود بحث فسخ قرارداد این شرکت که پیشتر ازسوی سازمان خصوصی‌سازی مطرح شده بود، منتفی شود. همچنین به گفته مصطفی سید‌هاشمی، مدیرعامل مخابرات ایران، این شرکت بیش از این نیز ۱۰‌درصد قسط چهاردهم خود را به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کرده بود که بنا بر آنچه اعلام شده، مابقی این رقم نیز در روز چهارشنبه با تأخیری دو روزه واریز شده است. همچنین دوقسط از اقساط مخابرات باقی می‌ماند که نیمه دوم ‌سال آینده با پرداخت این دوره اقساط شرکت مخابرات به پایان خواهد  رسید.

مطالعه آنلاین ۲۲‌درصد کاربران ایرانی
 مهر| برمبنای برآوردهای صورت گرفته از مصرف آنلاین محتوا درکشور، مشخص شد که ۲۲‌درصد کاربران اینترنت بالای ۶‌سال در ایران، روزنامه، مجله و کتاب الکترونیکی را به صورت آنلاین می‌خوانند.  وضعیت مصرف آنلاین محتوا درکشور برمبنای نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان ‌سال ۹۴ ازسوی درگاه پایش جامعه اطلاعاتی و با استفاده از نتایج طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده افراد از ICT اعلام شد. همچنین طبق بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که 57.4‌درصد خانوار ایرانی به رایانه دسترسی دارند و 55.5‌درصد خانوار ایرانی نیز از اینترنت استفاده می‌کنند.

123456 پرکاربردترین کلمه عبور جهان!
 فارس| همزمان با آغاز ‌سال 2017 موسسه کیپر با بررسی 10‌میلیون کلمه عبور افشاشده درحملات هکری فهرست پرکاربردترین کلمات عبور‌ سال 2016 را منتشر کرد. مطابق روال همه‌ساله پرکاربردترین کلمه عبور ‌سال 2016 هم 123456 بوده است. با وجود این‌که کلمه عبور مذکور به سادگی توسط هکرها قابل حدس‌زدن است، اما کاربران هنوز اصرار دارند از آن استفاده کنند و امنیت خود را به خطر بیندازند. ازجمله دیگر کلمات عبور محبوب و البته نامطمئن در ‌سال 2016 می‌توان به qwerty، 11111 و password اشاره کرد.


تعداد بازدید :  185