شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
تیم ملی و علیرضا صمیمی کاندیدای بهترین‌های جهان شدند
موفقیت بزرگ برای فوتسال

شهروند| بعد از این‌که فوتسال ایران در بخش برترین‌های‌سال 2016 آسیا با داشتن 3 نامزد قدرت خود را به رخ کشید، حالا با اعلام برترین‌های جهان نمایندگانی از ایران امیدوار توانسته‌اند در میان 10 نامزد برتر قرار بگیرند.
تیم ملی در جمع برترین‌ها
سایت فوتسال پلنت که معتبرترین سایت این رشته ورزشی به حساب می‌آید و هر ساله اقدام به معرفی برترین‌های جهان می‌کند، در روزهای نخست‌سال 2017 تصمیم به معرفی نامزدهای برترین تیم جهان کرده است. تیم‌ملی بزرگسالان ایران در کنار 9 تیم دیگر یعنی بزرگسالان آرژانتین، زیر 20‌سال آرژانتین، زیر 20‌سال دختران برزیل، بزرگسالان مصر، بزرگسالان قزاقستان، بزرگسالان پرتغال، بزرگسالان روسیه، بزرگسالان بانوان روسیه و بزرگسالان اسپانیا به‌عنوان یکی از نامزدهای برترین تیم‌سال 2016 قرار گرفته و با توجه به کسب مقام سومی جام‌جهانی از شانس خوبی برای به دست آوردن این عنوان برخوردار است.
صمیمی هم نامزد شد
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان اصلی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2016 نیز به‌عنوان یکی از 10 نامزد برتر عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شده است. البته در چند مسابقه نیز سپهر محمدی برای ایران به میدان رفت و حتی در مسابقه حساس مقابل برزیل درون دروازه ایستاد تا با مهار ضربات پنالتی حریف، تیم‌ملی کشورمان برای نخستین‌بار بتواند بر پرافتخارترین تیم جهان غلبه کند. در بخش بهترین دروازه‌بان در کنار علیرضا صمیمی که در باشگاه مس سونگون فعالیت می‌کند، 2 دروازه‌بان از اسپانیا، برزیل، قزاقستان، آرژانتین و...حضور دارند.
شانس ایران در سایر بخش‌ها
لیست برترین‌های فوتسال جهان در شرایطی از سوی سایت فوتسال پلنت منتشر شده که فقط در 5 بخش بهترین تیم‌ ‌ملی، بهترین دروازه‌بان مرد، بهترین بازیکن زن و بهترین دروازه‌بان زن و بهترین داور هر کدام 10 نامزد عنوان برترین‌ها معرفی شده‌اند. به نظر می‌رسد این سایت معتبر فوتسال، در روزهای آینده در بخش‌های دیگر نیز نام برترین‌ها را اعلام کند. با این وضع باید امیدوار باشیم که در بخش برترین بازیکن مرد و برترین سرمربی نام ایرانی‌ها به چشم بخورد. با توجه به این‌که علی اصغر حسن‌زاده عنوان بهترین فوتسالیست آسیا را کسب کرد و احمد اسماعیل‌پور نیز در جام‌جهانی جایزه برنزی ارزشمندترین بازیکن را به دست آورد، این 2 بازیکن از شانس بیشتری برای حضور در جمع برترین‌های جهان برخوردار هستند. محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم‌ملی نیز شانس خوبی برای قرار گرفتن در جمع
 برترین‌ها دارد.


تعداد بازدید :  248