شماره ۱۰۳۹ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
شاهین‌طبع هدایت تیم‌ملی را قبول نکرد
بسکتبال در بحران

شهروند| در شرایطی که فدراسیون بسکتبال یک مربی ایرانی را به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب کرده بود، شاهین طبع تصمیم گرفت از قبول این سمت انصراف دهد تا وضع نیمکت تیم‌ملی همچنان بلاتکلیف باشد.
انصراف سرمربی موقت
مهران شاهین‌طبع که در سال‌های اخیر به‌عنوان کمک مربی در تیم‌ملی فعالیت می‌کرد و دستیار دیرک بائرمن بود، بعد از کناره‌گیری عجیب این مربی آلمانی با تصمیم فدراسیون به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب شد. این انتخاب برای حضور تیم‌ملی در رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا اتخاذ شده بود اما به نظر می‌رسد شاهین‌طبع به خاطر وظایفی که در تیم باشگاهی‌اش دارد، از قبول آن سر باز زده است. حالا در فاصله 15 روز تا شروع رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا نیمکت تیم‌ملی همچنان وضع
بلاتکلیفی دارد.
شاهین‌طبع:   به باشگاهم تعهد دارم
شاید محمود مشحون به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد مربی‌ای که در چند‌سال اخیر معتمد فدراسیون بوده نیز در این شرایط پشتش را خالی کند. شاهین طبع،‌ سرمربی پتروشیمی بندرامام دلایل انصراف خود را اینطور توضیح می‌دهد:   «در درجه اول از فدراسیون بسکتبال تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند اما مربیان داخلی زیادی داریم که لایق این سمت هستند. تعهدی نسبت به باشگاه دارم که براساس آن باید در این مدت با تیم کار کنم چون مسابقات باشگاهی غرب آسیا را در پیش داریم و نمی‌توان تیم را تنها گذاشت. از فدراسیون بسکتبال هم اجازه خواستم که در این مقطع با تیم باشگاهی خود باشم اما در آینده در هر سمتی که به من نیاز باشد،‌ تابع فدراسیون هستم و هر جایی که کمک بخواهند،‌ در خدمتم. به‌هرحال شرمنده مشحون شدم چون او به من لطف دارد.»
سردرگمی فدراسیون
بعد از اعلام خبر انصراف مهران شاهین‌طبع از قبول هدایت تیم ملی، علی توفیق دبیر فدراسیون از این خبر ابراز بی‌اطلاعی کرد:   «من از این موضوع
بی اطلاع هستم و چیزی به ما اعلام نشده است و باید دید آقای مشحون رئیس فدراسیون چه تصمیمی خواهد گرفت.» به نظر می‌رسد فدراسیون بعد از عدم بازگشت دیرک بائرمن به ایران دچار سردرگمی شده و حالا با انصراف مهران شاهین‌طبع حتی برنامه‌های کوتاه مدت مشحون و همکارانش نیز به هم ریخته است. باید دید فدراسیون در فاصله 2 هفته تا آغاز رقابت‌های غرب آسیا چه تصمیمی می‌گیرد و آیا حاضر است به مربی داخلی دیگری اعتماد کند یا تصمیم غیرمنتظره‌ای در راه است.

 


تعداد بازدید :  154